4 april -11 Det går bara utför....

Dagen har vi tillbringat i Ramundbergets pister.
Som vanligt var de helt fantastiskt pistade
och jag njöt faktiskt av att åka.
Sen jag körde sönder mina knän just här för mer än 20 år sen
är slalom inte samma fröjd och lycka,
som det var förut.
Idag var ett stort undantag: jag hade superflyt!

Även gårdagen var SUPER med strålande sol och en helt underbar dag på fjället!
Tyvärr glömde jag kameran
men jag kan bjuda på bilder härifrån byn där vi bor:

 

NordicSkispåret som går alldeles bakom knuten.

I bakgrunden ses Funäsdalsbergets pister, som byggts ut nåt otroligt de senaste åren.

Vilken skillnad mot när vi började åka hit för mer än 30 år sen!

Här stiger Anåfjället upp bakom granngården.



Här är samma fjäll ur en annan vinkel
sett uppifrån Flåten.
Jag älskar Anåfjällets "vispgräddiga" toppar!

Idag har solen tagit hårt på snön.
Få se hur morgondagens tur kan bli -
har tänkt oss till Andersborg
och Funäsfjällens godaste våfflor med hjortronsylt
som en perfekt avslutning på turåkandet.

Hoppas du har haft en skön helg och får en bra vecka!
TACK för glada tillrop i kommentarsrutan!

Det gläder mig att veta vilka som hälsat på!

 

Kramar!




Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Ser jätte mysigt ut.

Ha en bra dag

Kram

2011-04-05 @ 06:24:55
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: lene

hej vännen!

ja det är inte utan att man är lite avund. Jag har varit sjuk så jag hade behövd att vara ett ställe där det var lugnt och tyst!

ha det gott och var rädd om dig!

Kram lene

2011-04-05 @ 08:51:46
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Lena J

Vilka underbara fotografier. Även om inte jag gillar vinter. Så får du mig att längta dit med dina foton! Ha det gott. Kram Lena

2011-04-05 @ 10:24:49
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Sofia/Jozie

Tack för underbara bilder från Funäsdalen med omnejd! Vår familj började åka dit för uppskattningsvis 25 år sedan och spenderade många av mina tonårs-skollov där (till min förtret). Såå jag längtar tillbaka till dessa fjäll nu i vuxen ålder. Funäsdalen och Bruksvallarna, en tur till Norge... åh, jag kan se allt framför mig! Jag kan nästan känna smaken av en bit Zuleikatårta i Össjöstugan. Mums!

2011-04-19 @ 23:36:58
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0