21 augusti -11 En härlig kväll....

Jag har förstått att det inte är så många av er, mina bloggvänner,
som delar min fabless för surströmming!
Igår kväll var vi i alla fall en hel hoper älskare av denna delikatess samlade
för att njuta sommarens första.
Med surströmming är det ju så att det inte alls
smakar som det luktar, TACK OCH LOV!!!
Tvärt om, skulle man nästan kunna säga!

Nåväl, väl hemkomna ville Kjell titta på James Bond
och han är inte min favorit, så jag gav mig ut till scraphörnet.



När jag sorterat lite papper och börjat packa lite,
för att flytta hem det mesta till Gävle igen imorgon kväll,
rann inspirationen till!

Åsa hade önskat sig ett nytt memoblock för kylskåpsdörren
i beige - ingen lätt uppgift, tyckte jag först.
Sen "hittade" jag ett papper jag köpte på Panduros rea i somras,
som hade en perfekt baksida.
"Toppen" på blocket ser du här ovan.



Nedtill på blocket sitter denna dekoration.

Papperet heter Diamonds Ingrid, så lite mörkare beige cardstock,
bruna blad, beige rosor och knoppari olika nyanser och en sidenrosett.
Fjärilen är från ett KarenMarieKlip-ark köpt på Panduro
för flera år sen. Älskar dem!

Hela blocket blev så här.
Magnetremsor från övningskörningsskyltar klistrade på baksidan förstås.



När jag var färdig med mitt block var filmen slut.

Idag har vädret varit lite bättre igen efter gårdagens skvalande.
Kjell har cyklat sin 5,5 milsrunda
och jag har fortsatt packningen av pysselgrejor
men också gjort ett kort
Det kanske ni får se imorgon....

Ha nu en skön söndagskväll och ladda för en bra vecka!
Jag påbörjar hemflyttningen till stan,
men tar det lite pö om pö.
Tandläkaren på tisdag i Gävle och sen lämna blocket till Åsa,
så får jag träffa henne med familj  ;-)
Sen blir det en tur hit igen!
Kjells jobb börjar så smått göra sig påmint,
men jag är ju "friborgare"!

Tack för era kommentarer, de värmer ska ni veta!
Kram till er alla!

 

 


Kommentarer
Postat av: onkis

Det va ett riktigt vackert block,

va glad hon ska bli för det.

Ja nu är det hösten,

barnen börjar skolan i morgon m.m.

Må gott!

2011-08-21 @ 19:30:31
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Maritha

Åhhhhh det vart ju bara sååååå fint ju!!! =) Vilken bra idé,den tål ju att tänkas på!! ;)



Kram kram

2011-08-21 @ 20:43:06
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: agneta

Blocket blev riktigt fint, ljuvliga färger... ja visst är surströmming bland det bästa man kan tänka sig, ska äta med goda vänner nästa helg,,, riktigt längtar.. dom som inte har provat vet inte vad dom går miste om ....

2011-08-21 @ 21:42:33
URL: http://litesmottogott.blogspot.com
Postat av: Lene

Hej Margareta!

Helt fantastiska block dessa och så bra ide!

Vilket fint kort du visar under detta inlägget!

Ha en skön dag imorgon!

Kram lene

2011-08-21 @ 21:54:09
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Katarina

Jo, jag gör det. Jag älskar surströmming. Jag har ätit det en gång i sommar, lite jobbigt nu efter min magoperation när jag måste sluta fast jag inte ätit så mycket. Hade tänkt höra av mig efter det du skrev och ta tåget upp en dag till dig men jag var så lat så det blev inget med det. Hoppas din sommar varit lika skön som min, jag är jättenöjd. Har hunnit med sol och bad och annat som hör sommaren till. Jättefint block, vad glad hon ska bli. Kram Katarina

2011-08-21 @ 23:17:18
URL: http://www.kattaskarameller.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Vilket fint block :)

Ha en bra dag.

Kram

2011-08-22 @ 05:55:34
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Annelie

Ett väldigt snyggt block!

Surströmming har jag provat en gång...nöjer mig med det ;)

Ha en fin vecka du med!

2011-08-22 @ 10:13:54
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig kära Margareta vännen:)

Ett underbart snyggt block som jag inte skulle tacka nej till vem vill inte ha något sådant snyggt:)



Jag har faktiskt aldrig smakat Surströmming så jag vet inte hur det är alls! Fast jag har hört att det luktar hemskt !!!!!



Du är jo så himla söt och snäll tack för underbara snälla ord om min ask och min "Tutorial" sätter stort värde på det och gömmer dom orden i mitt hjärta:)

Det var super trevligt att träffa Mita och hennes kompis och få en pyssel dag:) Mycket skratt blev det och det behöver man:)



Ja du vilken tur jag har som har en sådan himla trevlig och fin familj:) Vi har alltid så himla trevligt när vi träffas så denna sommarfesten blev precis lika lyckad som den alltid brukar vara helt enkelt TOPPEN:)

Å maten var jo bara såååååå god fick ont i magen för jag åt för mycket ha ha ha:)



Är faktiskt lite trött och seg i dag efter allt så i dag blir det att tvätta lite kläder och ta det lugnt och ladda för veckan som kommer:)



Så himla snällt av dig och skriva till min dotter hon blev SUPER GLAD ska du veta:)

Jag är verkligen jättetacksam och jätteglad över att få så himla bra hjälp med bloggen man kan säga jag har en himla tur:) Å du har jo också tur för du har jo också en jätteduktig dotter som hjälper dig:)

Vilken tur vi båda har eller hur :)



Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka och ha det bäst:) Var rädd om dig:)



Massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)







2011-08-22 @ 11:05:53
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Lena

Hejsan!

Jättefint block du har gjort. Jag gillar också dessa naturnära färger. Så snyggt! fjärilarna är jättefina. Jag har haft dom med och dom tog slut alldeles för fort. Ha det så gott och lycka till hos tandläkaren. Kram Lena

2011-08-22 @ 15:20:34
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Pernol

Jättefint skrivblock! snygga och milda färger.



Jag som är född norrlänning borde ju tycka om surströmming. Men icke! Det sägs att det finns speciella smaklökar för surströmmingen. Kanske fattas sådana på mig) ;)



Ha en bra vecka!

kramis Pernilla

2011-08-23 @ 15:42:57
URL: http://pernolpysslar.blogspot.com
Postat av: Lian

Nja det där med surströmming får nog allt vara för min del. För många många måååånga år sedan var det ett tvprogram med Janne Loffe Carlsson som programledare. De hade den ena välkända artisten efter den andra som uppträdde i de olika programmen. Alla fick de någon form av matvara som tack för att de medverkat i programmet. Minns att någon fick 2 meter prickig korv att ta med under armen.

Men jag har alltid undrat vad stackars Johnny Logan som sjöng efter vunnit Eurovision song contest tänkte när han kom hem och skulle prova den fantastiska delikatess han fått med sig hem från just detta tvprogram. Nämligen en rejäl påse med mandelpotatis och ett par burkar surströmming. Ja vågade han nu prova så har jag svårt att tro att Sverige ligger överst på listan över favoritländer men han lär garanterat aldrig glömma vårt land =) NÄ för egen del så får det vara men de som äter det säger att godare finns inte.

Själv njuter jag av ditt jättefina memoblock, så fint att det absolut förtjänar hedersplatsen på ett kylskåp.

Ha det fint kram kram

2011-08-23 @ 23:42:35
URL: http://www.kexholm.blogspot.com
Postat av: Angelica

Jättefint, älskar färgskalan.

Supersmart med "magnetblock", det måste testas!!



Ha det bra!!



2011-08-25 @ 18:23:37
URL: http://scrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0