2 februari - 11 .....det kommer mera....

Eftersom jag har flera vänner som fyller år i februari var den här scrapträffen verkligen väl placerad i tiden! Trots att jag ju numera disponerar min tid, hade jag nog annars haft svårt at hinna med - det blir ju lite fler kort gjorda när men är på träff. För mig blev det 4½ kort denna gång *fniss*, men det "halva kortet" kunde jag ju göra färdigt när jag kom hem.



Det här kortet är till en av mina allra bästa vänner från tonåren. Tänk att vi varit vänner i 55 år! Vi fick varsin Åsa också, med bara en veckas mellamrum!!! Eftersom Kina är musiker - flöjtist - har jag kompletterat kortet med en G-klav och några noter i högerkanten. Tyvärr hade jag inte med dem på träffen, och fotade kortet innan jag kom ihåg att jag köpt notstickers av Zornitsa på Scrapparazi med tanke på detta kort.
Även mönsterpapperen är köpta där. Kantstansen är från Fiskars och bandet från Panduro. Spetsen är köpt i en liten "gårdsbutik" i Hagaström: "Tant Elwira" heter den. Blombården har jag fått av Åsa (Tack!)

Det här mönsterpapperet var ju så extra lätt att få till ett snyggt kuvert med, eller hur?

Imorgon fyller Kina år. Hoppas hon gillar sitt kort!


Här kommer det "halva kortet". Hade målat en söt igelkott med taggarna fulla av hjärtan, med tanke på Alla hjärtans dag, men fick liksom inte till det. Ibland blir det ju inte som man tänkt sig!

När jag sovit på saken la jag undan igelkotten (han får ett nytt eget kort en annan dag, för jag gillar honom verkligen) Sen blev det lättare att "få till det" så jag blev nöjd.



Visar kortet med kuvert först, eftersom kuvertpapperet är ett av mina absoluta favoriter.

Andra sidan på papperet ser du i kanterna på kortet. Det gröna är ett svagt marmorerat kort (köpte på mig ett gäng i olika färger när NK reade sina "kilopapper" för nåt år sen) Kanterna är stansade med en favo-stans från Martha Stewart. Tag och band från Panduro. Tagen är embossad med en embossdie och sen chalkad med "lavendel" Det söta kakpappershjärtat köpte jag på Gävlemässan i höstas.



De här blommorna gillar jag verkligen! Finns hos Lilla Handarbetsboden i Bollnäs (eller deras nätbutik)
De glittriga bradsen är också köpta där. Bladstansarna kommer från PY-hobby liksom rosenknopparna.
Rosen är köpt i England och spetsen i Hagaström.

Ja, det är inte klokt vad man "fyndar" grejor till denna hobby. Har alltid sparat på "bra-att-ha-grejor" och en hel del knappar, pärlor och band etc ur mina gömmor hamnar på korten. (Garner och tyger har jag också gott om i skåp och lådor.) Letar ständigt efter papper som gör fina kuvert - hittade ett idag! Det kommer nog här i bloggen så småningom.

Idag har solen lyst på vårt träd utanför köksfönstret första gången. Det betyder att solen står så högt på morgonen att dess strålar tar sig över grannens tak. Hopp om ljusare tider alltså!!
Om du tror på vår redan skapar det nog besvikelse. Det är ju bara februari!!! Många skidmil är ännu o-åkta och mycket snö o-skottad. Ljuset kan vi ändå glädja oss åt!

Lämna gärna ett spår efter dig innan du går vidare.
Kram!


Kommentarer
Postat av: Zornitsa

Nu har jag hittat till dig :) Tack för igår, roligt att du kunde komma... JAg måste säga att dina kort är sådana som kort är när jag gillar dem som mest... blev extra förtjust i de två korten i detta inlägg, väldigt fina... Men nu förstår jag att det blir spinnercard ett tag ;)

2011-02-03 @ 19:36:10
URL: http://zornitsasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0