20 februari -11 Matildas 15-årsdag

Idag fyller mitt yngsta barnbarn 15 år! Tänk, det känns som om det inte alls var länge sen hon var ett litet knyte och nu är hon stora damen. Ska uppvakta henne med kort o presenter och eftersom hon är ute och "kryssar" med sin pappa och pojkvän lägger jag ut kortet - hon kan ju inte se det ändå.

Hittade en gammal Magnoliastämpel, som jag gillar trots att den är ganska enkel. Hon blickar in i framtiden, precis som Matilda. Hoppets blå färg fick det bli på kortet. Fina blå och gröna papper från MME, Ladybird och Imaginice. Kantstans från Fiskars och stämpel från Reprint.


Eftersom kuvertet inte ska skickas fick det lite dekorationer.
Jag har använt pearlmaker på kroppen och spröten på fjärilen.
När jag sen skulle fota kortet råkade jag lägga kortets baksidan på kuvertet med fjärilen och pearlmakern var inte riktigt torr så det blev kladd - usch - vad göra? Fjärilen gick ju att reparera, men kortet? Jo, jag fick dekorera baksidan av kortet lite mer än jag hade planerat. Så här blev det:



Jag stansade retroblommor ur "scrap" (jag ÄR en ekorre, som spar minsta användbara bit papper) och försåg dem med en pearlmakerprick i mitten. Den här gången fick det torka länge  ;o)
Egentligen är jag glad att jag klantade mig - jag tycker det blev riktigt fint!

Insidan på kortet är också dekorerad, men den får vara bara till Matilda!

Hoppas du haft en skön helg, gärna med lite scraptid! Jag ska försöka hinna göra en ask klar tills födelsedagsbarnet kommer hem. Den får jag visa en annan dag.

Tack för att du tittade in hos mig, och tack till er som skrivit glada kommentarer - det uppskattas mycket!

Ha det bra och njut av livets små (och stora) glädjeämnen!
Kram! <3


Kommentarer
Postat av: Inga Larsson

Det blev ju jättefint...att du "klantade" till det....ja även framsidan är fin!

Kram// Inga

2011-02-20 @ 18:46:46
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Ett underbart fint kort!

Kram

2011-02-20 @ 20:06:36
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Åsa/asamia

Ett kanonfint kort till Matilda. Du kan du ;0)

Tack för att ni kom igår, det var så kul.

Kram ♥

2011-02-21 @ 07:49:04
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0