24 februari -11 Kallt, kallt, kallt men vackert, vackert, vackert....

I morse var det -26 när jag hämtade in tidningen. Brrrrr! Då var jag glad att slippa ge mig iväg till ett arbete!
Men solen värmde, så temperaturen blev mer human framåt dagen och på eftermiddagen gick det bra att ta en långpromenad tillsammans med Kjell.

En god vän och musiker fyller år idag och han har fått ett ganska enkelt, "manligt" kort.

Har använt ett mönsterpapper som jag fick av min dotter när hon varit på träff i Uppsala. Tyckte det passade vår vän liksom förstås notpapperet. Har "fyndat" en gammal bok på antikvariat, som jag slaktat. Den har tysk fraktur-skrift, som jag tycker är så dekorativ.

Närbild av blomsterdekorationen med sin utstansade swirl. Man ser också den kantstansade vinröda cardstocken, stansad med en Martha Stewart-stans som jag gillar skarpt

Här är kortet med sitt kuvert - snyggt va? - färdigt att postas. Med så här mönstrade kuvertpapper får jag förstås skriva adressen på en etikett. Jag ett fint färgmatchande frimärke med en lila pensé kvar - ibland ska man ha tur!

Jag har ju lite "dille" på det här med kuvert till korten. Om du är en ny gäst här hos mig och är intresserad av detta kan du kika på mina tidigare inlägg.

Låter som om det blir lite varmare framöver. Det tackar vi för! Nog för att jag gillar vintern och snön, men är det för kallt kan jag ju inte "använda" vintern utan bara titta på den genom fönstret.

Roligt att du tittat in till mig. Extra glad blir jag om du lämnar en kommentar innan du kilar vidare.
Nu drar det mot helg - ha det så skönt - njut av vintern och ledig tid!
Kram!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Manliga kort är svåra att göra tycker jag! Du har lyckats jättebra med ditt kort och jag är säker på att mottagaren blev jätteglad!



2011-02-24 @ 23:31:59
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Ett jättefint kort! Och jag supergillar dina matchande kuvert - hur snyggt som helst!!!

2011-02-25 @ 11:40:05
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0