4 februari - 11 Happy Birthday......

Webben är en fantastisk uppfinning! Borttappade vänner kan man hitta - eller bli hittad av. Jag har fått kontakt med några av mina vänner från 60-talet, innan vi gifte oss och först flyttade till Lycksele  l å n g t från alla "gamla vänner". En av dessa "nygamla" får detta kort på sin födelsedag nu.



"Spetskanten" som sticker fram bakom det blågrå mönstrade papperet är en "pappersspetsremsa" som är köpt på Dollar Store, en kedja vi har i norr och som ibland har scrapgrejor till mkt bra priser. Den här har jag delat på mitten för att få snygga kanter mot det rödprickiga.
Vinröda halvpärlor och band m rosett samt matchande blommor.



Kuvertet är gjort av det blåmönstrade papperet, som skiftar i nyans från mörkare till ljusare.
Har chalkat alla kanter med Burgundy - alltså mörkt vinrött - för att matcha de röda detaljerna.
Även stämpeln är stämplad med Burgundy. Hjärtat och blommorna är glittrade med stickles, men det syns inte på fotot. 

Jag är glad över de kommentarer jag fått av besökare på min blogg. Tack!
Lämna gärna en rad innan du går vidare, det gläder mig mycket!

Här lyser solen! Hoppas du får en härlig helg!

 






Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

WOW! Kanonfint kort, kul att du fått kontakt igen.

Puss ♥

2011-02-06 @ 21:14:50
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Kortet är superfint, och så roligt det är att man kan ha kontakt med gamla vänner, trots att man inte träffas så ofta.

Kram ♥

2011-02-10 @ 20:42:05
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Sofia/Jozie

Åh, vad fint! Din gamla vän måste ha blivit superglad som fick det fina kortet!

2011-02-13 @ 01:15:27
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0