11 januari -11 Hemma igen vid scrapbordet




Det är riktigt roligt att vara hemma igen och ha tillgång till hela sitt hem, inklusive scrapbordet. Dessutom har det varit lite' varmare om dagarna och ingen nysnö att skotta, så jag har fått tid att göra ett par vinterkort.
Papperet hittade jag i höstas i Avesta. Det är från Bo Bunny och är lite glittrigt, fast det nog inte syns på fotot. Att jag glittrat kanten med stickles syns nog inte heller (men det blev snyggt).  ;o)



Det är ju inte så ofta jag använder målade motiv, som ni kanske sett, men den här snögubben kunde jag inte motstå!! Min dotter Åsa har letat den länge och hittade den på tradera och gav mig ett par att måla. Underbar, tycker jag! Bakom mönsterpapperet har jag satt ett vellumpapper som är stansat med en fiskarsstans. Snöstjärnorna är stansade med den stans jag köpte på Lilla Handarbetsboden i nyår. Jag hade en mindre hemma redan och de matchade - vilken lycka!

Du får gärna skriva en kommentar innan du går, så kanske jag får chansen att besöka dig också!



Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Kanonfina kort!

Kul att du kommit igång så bra med bloggen. Hjälper gärna till om det behövs.

2011-01-11 @ 20:03:45
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Vilka vackra kort - snögubbemotivet är så fint! Vilken fin kantstans!

2011-01-11 @ 22:15:37
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0