12 januari -11 Snöyra igen

Är fortfarande inspirerad av vårt snöiga väder. Många klagar och tycker att det räcker nu, men jag gläder mig! Det blir ljust, vitt och fint och min man blir glad och nöjd när skidföret blir bra (ja, jag gillar också att åka skidor, men inte sååå ofta och sååå längt)

Hade i mina gömmor ett par ganska "glammiga" snöstjärnor. Vet inte varifrån de kommit - jag är en "ekorre" som sparar allt möjligt skräp som jag tror jag kanske kan använda nån gång - men det heter väl scrapping, eller hur?  ;o)  Här kom en av dem till användning på detta ganska enkla kort. Bakom snöstjörnan har jag trätt en pärla på den blå brad som håller fast den. Den syns inte men gör att snöstjärnan "lyfter" från papperet.

Mönsterpapperet är en liten bit som är kvar sen i fjol vinter. Kantstansen gillar jag massor. Den kommer från Martha Stewart. Det veckade papperet är gjort med en liten rolig apparat som jag fått av min snälla dotter.




Det blir ljusare och ljusare på morgnarna och dagarna bli längre. Det finns hopp! Den här glade snölyktebyggaren har jag fått av min vän A - TACK! Han har verkligen vunnit mitt hjärta!
Papperet är från Bo Bunny och eftersom det har en svag grönton i snövirvlarna tog jag upp och förstärkte den för att skapa en vårvinterkänsla. Även den här stansen kommer från Martha Stewart. Det är en kantstans som jag använt på båda sidor om ett kartongband.

P g a snövädret idag är korten fotade i lampljus, så färgerna är inte riktigt rätt, trots att jag försökt rätta till det i datorn.

Hoppas du också gillar vinter och vinterkort. Här i landet är det nog bara att lära sig gilla läget och göra något roligt med snön. Jag skottade en stund idag när jag kom hem från gymet - gratis motion!
Tycker du det är jobbigt med snön så gläd dig åt att vi går mot vår - även om det är med myrsteg.

Skriv gärna en kommentar innan du går så vet jag att du varit här och så kan jag kanske få titta in hos dig!

 


Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Oj, så mycket fint det fanns här inne nu! Både snögubben och snölyktebyggaren är supermysiga! Så skoj att du har en blogg nu, så man kan kika på vad du gör. Tack för titten inne hos mig!

2011-01-13 @ 01:23:32
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0