27 januari -11 Ska snart packa för scrapträffen

På lördag är det dags för "scrapfest"! Tänk att få en hel dag tillsammans med härliga scraptokiga vänner - det är helt underbart! Väntar mig en dag full av prat, skratt och så scrap förstås.....

Bjuder på ett par kort från senaste dagarna. Det första är till engelska vänner som gifter sig endera dan.



Det fina brudparet kommer från HÄnglar och Stänglar och är målat med akvarellfärger.
Brudgummen är musiker, så jag valde att använda ett "notpapper" som jag köpt i London på "Rubber blade", en liten affär med stämplar och annat för "paperwork" på Bury Place alldeles intill Brittish Muséum.
(Det finns ju massor av scrapaffärer i England, men i centrala London är de få!)
Finmaskig tyll + ett vitt prickigt band på en pärlnål med lite "bling", tårtpappershjärta och embossat "guldmärke" gav bröllopsstämning tillsammans med blommor och blad.

Bruden kommer från Australien och brudparet flyttar dit efter brudgummens examen i sommar. Då blir det långt mellan gångerna man kan ses!!!

Det här kortet är till en god vän på hennes födelsedag.

Stämpeln har jag lånat av min dotter och mjukat upp genom att runda hörnen.
Kantstansen är från Fiskars och jag har klistrat en brun pappersremsa under hålen på det rosa prickiga papperet för att få hålmönstret att synas mer.
De brunrosa mönsterpapperen kommer från Inkido.
Det rosa med vita prickar med omvänd baksida gillar jag mycket, men vet inte var jag "hittat" det.

          
Som du ser har kortet ett matchande kuvert och en dekorerad insida. Det är roligt att "brodera" lite' extra!

Roligt att du tittade in hos mig!
Lämna gärna en kommentar innan du går.

Imorgon är det fredag! Hoppas du får en riktigt trevlig helg! Det tänker jag ha!

 


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Åååååå vad underbart fint bröllopskortet blev! Du kan ju ;0)

Jag längtar tills imorrn, Kram ♥

2011-01-28 @ 08:00:44
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0