13 juni -11 Till en vän......

Min blogg har gett mig kontakt med många nya vänner.
Jag uppskattar verkligen alla glada tillrop
och all inspiration ni alla bjuder på!

Idag bjuder jag på ett kort, inspirerat av MajaDesigns nya serie Skärgårdsliv.



Motivet har jag klippt ut i olika papper i vitt och blått.
Jag har klippt ut vågorna med mönstersax
och glittrat med stickles, fast det syns dåligt på fotot.
Mönsterpapperet är som sagt från Majas Skärgårdsserie.
Några "vattendroppar" fick också dekorera framsidan.
Kortet behövde stängas och jag tyckte inte att band och rosett passade in
så det fick bli ett gem - i rött.



Tagen har jag stämplat med en textstämpel från Jane,
klippt ut i vitt ritpapper och klistrat upp på en i randigt mönsterpapper.
Jutetrådarna ska föreställa "tågvirke!



I stället för "blomdekoration" diverse "strandfynd".



På insidan av ena fliken har jag skrivit en sång.
Den andra fliken är reserverad för personligt meddelande,
så den visar jag inte.

Jag brukar ju göra matchande kuvert till mina kort
och hade planerat ett sådant även till detta kort,
men har nu förstått att jag nog får använda bubbelplast
för att skydda mina "strandfynd".

Idag hann jag lagom klippa lite häck och köra gräsklipparen runt tomten,
innan regnet började vräka ner.
Hurra!!!

Ikväll gick det utmärkt att plantera årets sista plantor.
Det duggade lite lätt, så det var lätt att gräva
och behövdes bara en vattenkanna.

Ha en härlig sommarvecka!


 

 


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Så fint!!! Så fint att dekorera med strandfynd! Tänk om det vore så väl att det regnade på nätterna och var varmt och soligt på dagen, alldeles lagom :D

2011-06-13 @ 23:27:24
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Linda

Jättemysigt kort! Så fint med snäckorna! Och båten, så snygg! Alla detaljerna... Ja, jag älskar kortet helt enkelt. =)

Kram, Linda

2011-06-13 @ 23:33:29
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/
Postat av: Inga

Så fint..påhittigt att sätta snäckor...liftvarning!

vakna nu av att det regnar...VAR är sommaren??

Ha en bra dag ändå// Kram

2011-06-14 @ 05:31:52
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Åh vad fint. Du är så duktig.

Ha en bra dag

Kram

2011-06-14 @ 06:18:26
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: onkis

Vilket härligt strand kort,mysigt med strandfynden.

Jättefint!

Ha en bra dag!

2011-06-14 @ 06:40:47
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Nina

Så underbart och påhittigt att dekorera med stenar och snäckor. Ha det så bra.Kram Nina

2011-06-14 @ 08:27:05
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Pernol

Vilket härligt och somrigt kort! Mysigt med strandfynden. Jättefint!



Ha en bra vecka!

kramis Pernilla

2011-06-14 @ 09:17:43
URL: http://pernolpysslar.blogspot.com
Postat av: Johanna "pojjo"

Åh va läckert det blev... läskar de små snäckorna och båten. :D

2011-06-14 @ 14:17:22
URL: http://pojjos.blogg.se/
Postat av: Lena

Åh, vilket härligt sommarkort du har gjort. Så fint med snäckor och annat från stranden. En jättebra ide verkligen. Så fina dessa Maja papper är. Ha det gott. Kram Lena

2011-06-14 @ 17:32:58
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Lindha

Här kommer mitt konservburkstips: Jag öppnar burken i botten och tömmer ur innehållet, sköljer ur NOGA och lägger i godis i cellofanpåse (för att inte det ska ta någon ev. lukt) eller pengar. Sen limmar jag fast botten med limpistol. När burken väl är klädd med pappaer syns det inte att burken varit öppen. Och innehållet går ju att variera i all oändlighet!

Lycka till!!



Kram Lindha

Postat av: Petra/peu

Ett underbart sommarkort. Gillar ditt segel och snäckorna och stenarna passar så bra. Finfina papper!

2011-06-15 @ 16:19:25
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig kära bästa Margareta vännen:)



Å VAD DU GJORDE MIG GLAD NÄR JAG KOM HEM:) TUSEN TUSEN MILLIONER TACK FÖR DET UNDERBARA KORTET SOM VÄNTADE PÅ MIG NÄR JAG KOM HEM:)

DET BETYDDE JÄTTEMYCKET FÖR MIG SKA DU VETA:)

Ditt underbara inspirerande kort står nu på hedersplats i mitt pyssel rum och ska hälsa från min kära sambo att han gillade ditt kort mycket:)

Han var imponerad av det:)



Blev SUPER GLAD och är så TACKSAM för det underbara kortet:) DU ÄR JO BARA BÄST:) Vilket jobb du har lagt ned på mig det värmer verkligen i hjärtat ska du veta:)



TUSEN TACK också för det mysiga brevet med dom trevliga raderna som du också hade sent med så himla trevligt:)

Jag har tur som får komma hem till sådant trevligt som väntar på mig:)

Tänka sig att du känner till Stigtomta också där jag bor vad trevligt:)

Å att du har släkt i Norge vad kul:)



Jag lovar dig jag har myst och varit farmor allt jag bara orkade:)

Fast det har känts när jag har kommit hem att jag har tagit ut mig. Syn att man blir så himla trött, sliten och ork lös så fort man är i väg och har roligt. Men men det var det värt det för jag har haft det så underbart med alla i Norge och verkligen fått med mig massor:)

Så kan leva på dessa härliga minnen och upplevelser ett ta nu och det är jag mycket tacksam för:)



Vad glad jag blir att du gillade mina "ryska dockor" kistorna i olika storlekar:) Det gör mig glad:) Det tok lite tid att göra dom det har du helt rätt i:)



Hoppas att du myser och har det alldeles underbart i din älskade stuga Björkebo nu:)

Å tusen tacks snälla gulliga du för din inbjudan till din födelsedag:)

Skulle önska att jag var i närheten så att jag kunde komma förbi dig men jag lovar att sända dig något från mig istället blink blink:)



Ha en helt underbara sommar och Midsommar och hoppas att du/ni får underbart väder så det blir riktigt njutbart och underbart för dig/er:)



Ha det bäst och TUSEN TUSEN tack nog en gång får det underbara kortet det gjorde verkligen min dag:)



MASSOR MASSOR MED STORA KRAMAR FRÅN DIN

Lilla vän Inger:)







2011-06-22 @ 11:44:33
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0