12 mars -11 Härlig scrapstund med gänget....

Idag hade Åsa ordnat träff igen. Jag hade inte trott att jag skulle kunna vara med
eftersom Kjell och jag träffats så lite på sista tiden och jag ju gärna umgås med honom också!
Vi kom dock på att han kunde ta en skidtur under förmiddagen i det vackra vårvintervädret,
så kunde jag ta motsvarande scrapstund med gänget - en såå bra idé!

När tjejerna gick till lunch packade jag alltså ihop, for hem och har nu ätit jättegott på restaurang
 med mannen i mitt liv sen mer än 50 år (!!)

Korten från träffen får jag visa en annan dag
men här följer några ytterligare alster med Primapapperen från London.
Har fått leta i gömmorna efter lämpliga kuvertpapper.
Inte klokt så mycket papper jag samlat på mig!

Här kommer ett kort med en hÄnglaflicka, som jag gillar - inte ny, men såå go!
Eftersom jag ännu inte bestämt vem som ska få henne och varför
har jag lämnat plats för framtida lämplig text.

Har samlat på mig ett antal små söta hjärtan från tradera och olika pårlbutiker.
Mycket användbara, tycker jag!



Ett grönprickigt papper, som går igen i hörnen på kortet, fick bli kuvert.



Här kommer nästa lilla hÄngel från Marie, på sin stÄngel - underbar!



Det ljuvliga blommiga papperet fick följa med mig hem från London
och träffa det blåprickiga, som väntade hemma i min mapp.
Dom fann genast varann *fniss*
De blekaste körsbärsblommorna är från PThobby- me like!



Har börjat göra korten med öppningen nedåt allt oftare.
Det är bra om man vill ställa dem - står lite villigare då!
Du ka också skymta dekorationen inne i kortet.



Kort och kuvert - klart att skicka.
De kuvert jag gör har lite "höjd" så att dekorationerna får plats.
Ultimate Pro heter verktyget jag använder.

Solen har strålat över oss idag, fast vi mest satt inne.
Hoppas på lika vackert väder imorgon!
Då ska jag gå ut och njuta av den, fågelsången och takdroppet!
Hoppas du också får en härlig söndag!

Jag blir extra glad om du lämnar ett spår efter dig i kommentarsfältet.
Kramar!


Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Åh, så jag saknar scrapträffarna i Bomhus! Det är synd att de alltid infaller på "fel" helg. Funderade lite på att byta jobbhelger, men då blir det fel med allt annat istället. :( Som tur är så får jag ju träffa er i Morkarla och även flera i Avesta!

Vilka superfina kort du har gjort! Kul att använda lite "äldre" hÄnglar också och inte bara de allra nyaste.

Scrap-Perra håller till i Järfälla. Öppet onsdagkvällar, och ibland annars ifall man ringer i förväg. Här finns mer info: http://www.scrap-perra.se .

Tack för alla fina kommentarer inne hos mig!

Kram

2011-03-12 @ 22:39:56
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Gertrud

Hej, jag blev så glad när jag såg en ny besökare. Tack för snälla ord. Och nu till din blogg : så fina kort du gör och jag blev så imponerad av att du gör egna kuvert. Det tyckte jag var fint, att du matchar ihop kort och kuvert. Roligt att se några äldre hÄnglar och de är så fina. Vi ses igen, kram Gertrud

2011-03-13 @ 10:51:58
URL: http://gertrud-olofsson.blogspot.com
Postat av: Lena J

Hej på dig!

Oj vad mycket fint det finns att titta på här. Dina kort är verkligen underbara! Tack för kommentaren. Det var roligt att hitta till dig. Ha en bra dag. Lena

2011-03-13 @ 11:30:06
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Therese

Två ljuvliga kort!

Jag hoppas jag kan komma upp i september igen på en av era scrapträffar. Hade så trevligt sist!

Kram ♥

2011-03-13 @ 18:44:00
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Elisabet

Oj, så kreativ du är! Jättemycket snygga saker att titta på här, när jag varit ifrån datorn några dagar.

Vilken bra kompromiss med skidtur OCH scrapträff :)

Tack för sina snälla kommentarer i min blogg!



Ja, tänk att man kan samla på sej så mycket papper... Känner igen det där :)

2011-03-13 @ 20:16:41
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: lene

hejsan.

Hittade in hos dig genom lena j blogg!

Så snygga kort du skapar!

ha en bra dag!

Kram lene

2011-03-14 @ 09:50:45
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0