8 mars Ett barnbarn och två namnsdagar

Vårt yngsta barnbarn, Matilda Viktoria, har sina två namnsdagar med bara en dags mellanrum.
Hon är lite sur på sina föräldrar över den dåliga planeringen - jul, födelsedag och namnsdagar inom mindre än tre månader och sen ingenting resten av året!
Eftersom hon ju nyss varit i London och gjort slut på det mesta av sina pengar får hon nu lite tillskott plus ett kort.

Valde en annan vikning idag. Papperen är ur Primas Botanical Collektion som jag hittade i London.

Ljuvliga! Primablommorna passade så bra i färg.



Här är kortet öppnat, med en flik för varje namnsdag och en Magnoliatjej i mitten med hela förklädet fullt av hjärtan.



Här är motivet i närbild. Jag målar alltid med akvarell. 
Stämplar med vattenfast färg på akvarellpapper.              
Hjärtana har jag "lackat" med klar Gellies fån Tulip. 



Här är närbild på högra fliken. Blommorna är stansade ur passande "scrap"
och försedda med en "pärla" av liquid pearls i mitten. 
Med den har jag också gjort swirlen i nedre hörnet.



Kuvertet är gjort av matchande papper. Eftersom det går åt en kvadrat på 24,5x24,5
blir det två remsor kvar av ett stort papper, som kan användas till dekoration på kortet.
(Har fått frågor om detta.) I detta fall är de använda på framsidans flikar.
Inuti kortet har jag använt ett 15x15papper i förminskat mönster i samma serie.


Kortet med sitt kuvert. Jag gör nästan alltid matchande kuvert - tycker om det.




Dekorerar alltid baksidorna också och sätter på en fin liten etikett som min dotters sambo fixat åt mig.

Tack till er som skrivit kommentarer! Ni ska veta att det gläder mig!
Roligt med besök - gläd mig gärna med en kommentar innan du surfar vidare.

Solen lyser på oss i Gävle, även om det blåser kallt. Hoppas du också får njuta av solen, både ute och inne!
Kram!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Tina

Tack för din kommentar på min blogg:)



Oj va fina kort du gör..

2011-03-09 @ 10:54:38
URL: http://tinaspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Ett jättefint kort till en söt tjej.

Tyvärr hade vi inte kollat datum på namnsdagarna innan vi gav henne hennes namn - dumt av oss.

Kram ♥

2011-03-09 @ 18:03:08
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhh så fint kort! Matilda kan skatta sig lycklig som har en sådan snäll mormor som du ♥

Stor Kram

2011-03-09 @ 18:22:09
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Annica

Jag vill också till London och köpa scrappsaker, speciellt när det blir så fint som dina kort och kuvert.

Kram Annica

2011-03-09 @ 20:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0