25 april -12 Det kommer mera......

Jag var ju ganska produktiv på träffen i lördags.
Här kommer ett av de andra korten, fast jag
börjar ju alltid med kuverten ;o)



Jag letar ju alltid papper, som passar bra till kuvert.
Det här, i milt rosa och beige, tror jag att jag hittat på Panduro.

Vi har ju fått en liten Pandurobutik i Valbo
och gläder oss över det, eftersom vi har
dåligt med scrapbutiker i Gästrikland.

Tack och lov fixar ju Åsa och Anna-Karin en mässa
vår och höst, så vi får chans att fylla våra lager *fnissar*



Den lilla söta hÄngeln i rosa skrud och med swirlar stämplade runt kanterna.
Älskar den här stämpeln (som ni kanske förstår. Den används ju flitigt!)
Akvarellpapper och akvarellfärger, som vanligt.



Kortet fick lite "swirltema" med inspiration från kuvertpapperet,
som också är mönsterpapper på kortet.
Jag skär ju av två pappersremsor på 6cm
när jag gör mina kuvert, och dem kan man använda på kortet,
t ex så här.
En ljusbrun spets i mellanrummet mellan remsorna.

                 
Kortets insida och baksida har också prytts med utstansade swirlar.
Jag köpte två dies från Whimsy Stamps på mässan/träffen i Avesta
som jag tokgillar - du ser den här ovan.
Den tredje swirlen du ser på kortet ovan är från Magnolia.

I eftermiddag har vi varit ute på en riktigt härlig vårpromenad.
Solen kom sen morgondimman skingrats och det blev riktigt skönt.
Vårblommorna öppnade sig och lapade sol - tussilago i massor,
blå- och vitsippor och tibast blommade och gladde oss.
Nu står vårens första vitsippsbukett på köksbordet - ljuvligt!!

Hoppas ni också har det skönt i vårsolen!
Kram!

 

 


Kommentarer
Postat av: Mulle

Vilka fina kort du gjort.

Underbara färger rakt igenom, gillar dina kuvert :-)

Du måste ha hittat lite användbart där ute i den stora världen?

Är nyfiken...



Kramar

2012-04-25 @ 22:38:12
URL: http://mullepyssel.blogspot.com
Postat av: onkis

Det va ett fint kort,

goa & mjuka färger tillsammans.

Tycker det är såå snyggt med kuvert som passar sååå bra till dina kort.

Kram!

2012-04-26 @ 07:52:31
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: bili

Härligt upplägg av det vackra kortet :) Fina färger och dekorationer. Gillar dina nya swirl dies. Snyggt kuvert till. Ha det bra. kram bibbi

2012-04-26 @ 10:28:50
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: bili

Du funderade på vilket papper jag använt. Tror det kan vara från DCW. Det är ett litet ark, 20 x 20 cm och från början ett block.

2012-04-26 @ 11:02:46
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Katarina

Vilket fint kort med kuvert. Underbara dies, vad hette företaget du köpte dem av? De kanske har dem i sin webshop? Jag vet inte ännu hur jag ska vara uppe på landet men upp det ska jag. Det skulle vara roligt att träffas i sommar. Ha en trevlig helg. Kram Katarina

2012-04-26 @ 16:48:56
URL: http://kattaskarameller.blogspot.com
Postat av: Pysselsandra

Hej =)



Men så fint!! Många fina swirlar som jag tycker så mycket om!! Sedan den söta lila Hänglar flickan.Förstår varför hon är en av dina favoriter. Ett jätte gulligt kort som jag är säker på att någon kommer bli jätte glad för.



Ha en bra dag, kram från Pysselsandra!

2012-04-28 @ 22:46:43
URL: http://pysselsandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0