11 december -12 Beställningsjobb.....

En granne beställde kom-ihåg-block och tändsticksaskar
till sina två döttrar som julklapp.
Det var extra roligt att göra de här
eftersom jag känner flickorna
och har följt dem från det de var små
till två nu vuxna kvinnor.
 
 
Blålila var önskemålet till den äldre systern.
 
 
Här är hennes block.
 
 
Om du inte sett såna här block tidigare hos mig
kan jag berätta att de har
magnetremsor på baksidan,
så att de kan hängas på kylskåpsdörren.
Jag använder magnetiska övningskörningsskyltar,
som jag klipper i lagom stora remsor
och klistrar dit med Biltematejp.
 
 
Den yngre dottern älskar gult,
så det här är hennes ask.
 
 
Båda skarna har samma design på undersidan.
 
 
Och hennes block.
 
 
Nu återgår jag till julkorten.
De flesta är skrivna nu och färdiga att skickas.
Det är jätteskönt!
Nu kan jag ägna mig åt lite julklappspyssel,
men vad det blir visar jag inte förrän efter julafton ;o)
 
Däremot finns en del julkort kvar,
som ni inte sett.
Dem tänker jag visa nu under dagarna som kommer,
så kika gärna in om du vill!
Ett STORT TACK till er som lämnar kommentarer!
Det gör mig såå glad!
Kramar till er alla!
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Va roligt att få göra personliga och så fina julklappar till någon man känner.
Och dom kommer att bli så glada när det är deras favoritfärger m.m.
Ha en bra dag.
Kramar!!

2012-12-12 @ 08:15:18
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej och trevlig 12/12-2012 på dig =)

Jättesnygga block och askar i starka fina starka färger. Kul att göra något som inte går i julens tema också och jag tror din beställare vart jättenöjd med resultatet. Kul när du följt döttrarn med så kanske man har sett lite under åren som gått vad det är dom tycker om.

Ha en trevlig kväll, vi ska baka lite saffransbröd nu jag och mina barn =) Kram Sandra!

2012-12-12 @ 16:25:36
Postat av: Carina

Roligt att få ge till nån man känner. Jättefina block och askar.Kram

2012-12-12 @ 16:41:06
Postat av: Iffa

....ja, jisses...nu skall det skrivas på julkorten oxå, har jag nästan glömt bort =) Får göras i helgen helt enkelt då det är fullt upp här.
Vad kul att hon beställde dessa till sina döttrar. Så fina! Jag har sett en del sådana här som du gjort nu och du varierar så härligt med färger och kantstansar, verkligen snygga set du gör!
Kram Iffa

2012-12-12 @ 20:09:17
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Vilka fina presenter det blir till tjejerna! Extra roligt för dom att det är du som gjort dem.
Jättefin "for you"-stämpel!

Kram!

2012-12-12 @ 20:16:03
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0