13 december -12 Luciadag utan en enda Lucia.....

Var bjuden till min gamla skola
på lussemorgon, men eftersom
Kjell skulle till Stockholm för att jobba
avstod jag Lucia idag för att följa med.
 
Och nu ska ni få höra:
Tåget gick i tid från Gävle C
och anlände på minuten till Stockholm C!!!
Detta trots -15 och ganska tätt snöfall i Gävle!!
HURRA SJ!!
 
Idag tänkte jag visa ytterligare några av mina A6-kort.
Har ju gjort ett gäng mindre
och lite enklare kort utan "egna kuvert",
som skickas i beige eller röda C6-kuvert
som jag köpte på rea när NK i Sthlm slutade med "kilopapper".
 
 
Ett par stående kort.
Det är ju bra att kunna använda de rester
av julpapper, som jag ju alltid har liggande!
 
 
Nu följer lite "tomteparad".
Har stansat ut "fotomattor till de små bilderna
med mina spellisar.
 
 
Gillar inte att göra flera alldeles lika kort -
det är inte kul, men  lite samma idéer,
som dessa fotomattor t ex snabbade upp kortmakeriet.
De kommer ju inte att hamna hos samma vänner,
så för dem spelar det ju inte nån roll.
 
Förr screentryckte jag våra julkort
och då blev ju alla lika ;-)
 
 
Här är det änglatema i stället.
Tyvärr är korten fotade i lampljus och har fått lite skuggor.
Änglarna på det nedre kortet sitter på ett band
med guldkant. Notpapperet med guldtryck är från London.
Den stansade nederkanten är i guldpapper,
det kanske kan anas trots allt.
 
Det finns fortfarande flera obloggade kort,
så kika gärna in snart igen
om du vill se mer!
 
Jag gläder mig åt att ha så många besök i min blogg,
det syns ju i min statistikruta.
Alldeles särskilt glad blir jag över er
som tar er tid att skriva en rad! TACK!!
 
Ikväll ska jag försöka skriva klart de julkort
som ska lite längre än till Gävle.
Det går ju lika bra här i huvudstan.
 
Hoppas du haft en härlig Luciadag!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å vad bra att pappa fick gå själv ikväll, så jag fick se dina fina kort. Du har gjort ett helt gäng underbart fina kort av ditt spill, tur man har en spillåda.
Hoppas du får en mysig kväll på John.
Kramar ♥

2012-12-13 @ 19:28:56
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Iffa

Åh, så många fina kort du visar idag, så perfekt att göra sådana lite mindre kort och bra att ta lite av spillbitshögarna =)
Håller med dig, gillar att korten blir olika precis som du gjort här....jag skulle nog aldrig klara av att sitta och massproducera samma kort för då hade jag nog tröttnat, du har fått en jättebra variation på korten även om du just använt bild och bildmatta bakom.
Åh, vicken underbar hobby vi har, eller hur =)

Hihi, ja SJ får ju inte beröm speciellt ofta så skönt att de faktiskt kan emellanåt oxå =) Västtrafik som vi har här hemma är ju inte heller direkt i närheten att få dagens ros direkt.....men appen de har så att man kan kolla om de är sena är i fall skönt att ha för då står man inte bara och väntar på något som man inte vet när de kommer utan kan kolla upp, sånt blir man alltid lugnare av.
Snön ställer alltid till det med trafiken men fantastiskt i den kylan att de lyckades få fram er i tid =)
Kram på dig!

2012-12-13 @ 19:56:31
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Oj så många du kan gladja till ju med alla dina fina julkort.
Kul att tåget gick & kom i tid (för en gångs skull)
Kramiz!!

2012-12-13 @ 20:42:08
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Linda

Jag har ju jobbat hela dagen, så det blev ingen lucia för min del heller. Men jag har i alla fall varit på julbord idag och sett Linda Bengtzing. Inte illa det. =)
Så mycket fina julkort du har fått ihop! Jag måste verkligen lägga på ett kol med mina, jag har två ynka kort jag måste få till, resten kan jag hoppa. Men det är så svårt att sätta sig vid skrivbordet och få till dem! Tur då att det finns såna som du som bjuder på fin inspiration, då går det lite lättare.
Kramar

2012-12-13 @ 22:09:57
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: KatarinaR

Så många fina julkort du har gjort och roligt med lite variation på format ibland.
Jag borde bli bättre på att använda spillbitar och då kan det förstås passa att göra lite mindre format på korten.
Ha det bra!

2012-12-13 @ 23:51:49
URL: http://www.katarinaspyssel.blogg.se
Postat av: http://pysselsandra.blogspot.se

Hej =)

Men så många fina julkort du hade att bjuda på i dag. Jättefina kort alle samans och vad bra det blev med din fina Spellis som fotomatta till dina tomtar. Tråkigt att din fina oval Spellis inte fungerar som den ska. Särskilt efter som den är så användbar till alla möjliga kort. Inte bara att åka tillbaks till London heller. Vilken tur ni hade med tåget för man blir mer förvånad när det håller tiden nu i allt snöande en om det skulle bli försenat.

Ha det så bra kramar Sandra!

2012-12-13 @ 23:54:19
Postat av: Lisa-olsi

Jättefina julkort, perfekt med spillbitar.
Kul med kort i det formatet, söta bilder.

Skönt när tågen funkar som dom ska,
hoppas Gävleturen funkar lika bra när
dottern ska byta tåg där till veckan.

Ha ett trevligt veckoslut.
Kram

2012-12-14 @ 00:35:12
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: bili

Många vackra kort med fina motiv. Önskar dej en trevlig 3:dje advent. kram bibbi

2012-12-14 @ 09:49:26
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Susy

Så många fina kort du hunnit med, Margareta!
Härligt!

Önskar dig en riktigt härlig helg!

KRAM SUSY

2012-12-14 @ 10:34:53
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Carina

Väldigt fina julkort.
ha en bra helg kram

2012-12-14 @ 21:45:14
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0