13 juli -12 SOL över Stockholm.....

....och ett och annat moln förstås.
Vi ångrar inte att vi övergav regnet i Björkebo
för huvudstan några dagar.
Vi har haft tur och solen har lyst en hel del.
 
 
Bjuder på en bild från Stadshusbron
med utsikt över Gamla Stan.
Vi har ju en liten lya på Kungsholmen,
så vi kan njuta av de här vackra blommorna i lådorna på bron
när vi promenerar ner mot city.
 
Att vi hann upptäcka punkan på bilen redan i Gävle,
berodde på att jag skulle "leverera" en sjal
till en god vän.
Hon har redan förut en av mina "kramar"
men önskade en till, så jag dök i restgarnslådan.
Här är resultatet:
 
 
 
Hon hade dessutom beställt ett kort till sin dotter,
liknande ett som jag gjorde till Åsa
när hon fyllde år i höstas.
 
 
Inuti kortet finns en banderoll med "Du är guld värd!"
 
Blogg.se har uppdaterat sin sida
och jag är inte alls vän med alla nyheter än.
Bl a är bildpubliceringen lite knepig, tycker jag.
Jag får manuellt ändra storleken på bilderna,
så det är lite svårt att få en bra layout - ni får ha överseende ;o)
Jag får väl lära mig så småningom!!
 
Nu tittar solen fram igen, så jag ska flytta ut på balkongen
och äta frukost.
Vi har fin utsikt där och ser en liten glimt av Riddarfjärden.
 
 
Kul att du ville titta in hos mig!
Blir så glad över de kommentarer en del av er lämnar efter er!!
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Agneta Hollsten

Vilket härligt ställe Margareta! Så smidig att ha ett eget litet krypin, sonens studentrum räcker inte till för oss alla 4 att knökas in in dessvärre.Här i Gävle har vi fullt upp med Cirkus Scott. Anna har tre kusiner (plus en flickvän till en av dem) som turnerar runt med cirkusen i sommar. De tar hand om bokningar, djur event mm. Så himla kul! vilken upplevelse de haft. I torsdags var vi upp och klappade lite på elefanterna och fotade dem, tur vi passade på då, för igår åskade det rejält här.Ikväll ser vi föreställningen.Så nu har jag ett kärt problem: Cirkuspapper och cirkusdekos, vart i hela friden får man tag i det ? :-) Tur att Åsa redan jobbar på nästa mässa... Gävlescrapparnas räddare i nöden! Ha det riktigt skönt!Hälsar Anna o Agneta

2012-07-13 @ 09:20:43
Postat av: Inga

Så underbart kort!
Du tar så mycket fina bilder där ni är....roligt att se när man själv inte reser
Ha en fin helg
Kram Inga

2012-07-13 @ 09:48:51
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Onkis

Va skönt att ni har det bra i Stockholm.
En mycket vacker och värmande kram.
Det fina kortet gillade jag,
blir nog liftvarning på det.
Må gott.
Kram!

2012-07-13 @ 11:15:10
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Linda

Den översta bilden är ju helt underbar!!
Fint kort och jättefin sjal, kan tänka mig att den värmer gott till hösten. (Eller under alla dessa regniga sommardagar för den delen...)
Kramar

2012-07-13 @ 12:46:15
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Vilka vackra bilder du bjuder på, både i det här inlägget och från din trädgård.
Riddarholmskyrkan är SÅ vacker!

Hoppas ni har en trevlig "tripp" i storstaden!

Kram.

2012-07-13 @ 20:42:29
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Britt-Marie

Hej Margareta,
vilka fina bilder! Roligt att få se! Sjalen och kortet är så vackra!
Du frågade om liljekonvaljstämpeln inne hos mig, jag vet inte var man kan köpa den nu, men märket är Magenta. Jag tror att jag har köpt den hos Hobby och Hantverk.se eller hos Scrapnet.
Hoppas du får en trevlig helg, kram! //Britt-Marie

2012-07-13 @ 21:18:19
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: snojbi

Underbara bilder bjuder du på och ett sånt vackert kort

Kraaaaaam

2012-07-13 @ 23:34:11
URL: http://snojbi.blogspot.%20se
Postat av: Eva

Jättevacker sjal och jätteläckert kort också. Visst är det roligt att ta en tur till vår vackra huvudstad. Jag saknar det.Med sonen i London är det ju inte fel att det blir dit istället.
Ha det gott ! Kram Eva

2012-07-14 @ 12:39:41
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0