26 juli -12 Sometimes you're blue....

Vissa dar är man ju inte lika glad som andra.
Tycker detta kort är som en blues:
lite' vemodigt, drömmande och ja, just BLUE.
 
 
 
Köpte alfabet till Cuttlebugen av Sofia - lite stora för kort kanske,
men såå snygga!
BLUE är stansat med ett av dem.
 
Kuvertet av ett papper, som väntat i min pappershög
för att bli kuvert - så perfekt kuvertpapper, tyckte jag.
Sen gällde det ju att hitta andra matchande mönsterpapper.
I den hög jag fick av Åsa fanns det med prickar i rätt färg,
TACK Åsa!!
 
 
Visst blev det ett läckert kuvert!
 
 
Kortets insida har fått dekor av "Åsa-papperet" och ett blårutigt band.
Stämpeln från JANE Design - såå användbar!
Alla papper kantstansade med en Fiskarsstans.
 
Mina kort är oftast vikta i "överkant" för att kunna stå bra,
vilket gör att jag bara dekorerar en insida.
 
 
Baksidan med kuvertpappersdekor och min namnetikett.
 
 
Det här kortet med sitt kuvert har hamnat i "bra-att-ha-lådan"
tills jag vet vem som ska få det.
 
Igår hade jag besök av gulliga bloggkompisen Katarina.
Såå roligt att få ses irl!
Mycket snack, skratt och pyssel hann vi med.
 
Vi har haft ännu en helt underbar sommardag idag.
Kjell och jag tog en tur upp till toppen av Järvsö klack.
Kolla vilken utsikt - och detta är bara åt ett håll!!
Promenaden upp är rätt brant men inte mer än c:a 1,5 km lång
med en stigning på ungefär 200 m.
Vi skojade och sa att det var lite' som i Himalaya i november,
med undantaget att vi då gick kanske tio-femton-tjugo
såna backar upp och ner varje dag.
 
Roligt att du tittade in till mig!
Extra glad blir jag över de kommentarer ni lämnar!
Så kan jag ju hitta in till er också.
 
Ha det gott! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan

Men såå vackert kort, motiven är ju såå ljuvligt och vilka härliga papper och så dina UNDERBARA kuvert, superfint :)

HA EN HÄRLIG HELG!!

KRAMAR MAJSAN

2012-07-28 @ 08:52:01
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är ljuvligt vackert med den söta bilden och alla detaljerna.
Tur du kunde hitta lite gobitar bland mina ratade papper.
Kram och hoppas ni får en underbart vacker soldag.

2012-07-28 @ 09:42:28
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Elisabet

Himla blått och fint kort kram

2012-07-30 @ 20:51:59
URL: http://www.gobiten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0