28 juli -12 Kom ihåg......

Det är mycket man ska komma ihåg.
Ett kom-ihåg-block är ju bra att ha som hjälp.
Jag har gjort några förut och visat er här i bloggen.
En vän har beställt ett med tillhörande tändsticksask
och i onsdags, när min Katarina var här
pysslade jag ihop dem.
 
 
Det är shoppingblock från ICA jag använder.
på baksidan limmar jag fast ett par rejäla remsor
klippta av magnetiska övningskörningsskyltar
köpta på DollarStore,
en kedja som finns här norrut i Sverige.
De har lite smått och gott, bl a dessa,
2 för 30:-, som hittat!!
Sen går det bra att fästa blocket på kylskåpsdörren.
 
 
Närbild på blomsterdekoren.
Eftersom jag intevet vem som ska få detta
och min vän bara sa att det skulle vara "ljust och somrigt"
fick det bli så här.
De söta blå bären kommer från en "slaktad" ljusmanchett
också den från DollarStore.
Tack goa Elisabet för tipset!!
 
 
Här är tändsticksasken som hör till.
Jag har stansat ovaler och scalloped dito med spellbinders
och byggt lite höjd genom att montera med distanstejp.
 
Papperen är ur min spillpappersmapp.
Så bra att kunna använda lite av dessa.
 
 
Även askens undersida får lite dekor,
men måste ju vara platt för att asken ska stå bra.
 
Igår var vi på en riktig rundtur i Hälsingebygd.
Bl a besökte vi Strömbacka bruk
där jag fann en gammal bekant
från min barndoms ängar och dikeskanter.
 
 
Ängsnejlika - i mängd - så ljuvliga!
Åååh vad jag har saknat dem!!
 
Ikväll regnar det floder här efter några härliga sommardar
och jag som hade tänkt klippa gräset ;o)
Nu blir det en bloggrunda till mina bloggvänner istället.
Härligt att ni finns!!
Glad över er och särskit glad om du lämnar ett livstecken
efter dig här inne, så jag vet att du varit på besök!
KRAM!

Kommentarer
Postat av: Therese

Underbart fin blomma!!! Och ett ljuvligt kom ihåg block samt tändsticksask.
Kramar

2012-07-28 @ 20:58:04
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Pernol

Åh så fina alster! Snygga papper och fin blomstergrupp.

Ditt alster "I´am blue" är ju så tjusigt!

Här har vi haft en kanondag. Sol hela dagen. :) Imorgon har de lovat regn. Vi får se om de har rätt.

Ha en fortsatt fin sommar!
kramis Pernilla

2012-07-28 @ 21:13:31
URL: http://pernolpysslar.blogspot.com
Postat av: bili

Gillar dina fina kom i håg block, även detta. Så ljusa fina färger och fint blomarrangemang. Även tändsticksasken har du dekorerat så fint :)
Den här fina blomman tror jag inte att jag såg när vi var uppöver. Var kanske för långt västerut. Önskar dej en trevlig fortsättning på helgen. kramar bibbi

2012-07-28 @ 21:41:27
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Onkis

Vilket vackert set,
fina blomster grupper på båda alstrerna.
Må gott.
Kram!

2012-07-28 @ 21:59:40
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: iffa

Ja vad mycket fint man kan göra av sina spillpapper =)

jag älskade detta block och ask!
Blocket är så underbart, så milda fina färger. Så fint att du satt halvpärlor i cirklarna på pappret längst upp, det är sånt som gör det där lilla extra tycker jag.
Älskar alla lager av papper du gjort på både block och ask! Snygg blomarrangemang!!
Låter som en superaffär den där Dollarstore. När vi åkte upp till Stockholm för några veckor sedan så rastade vi i hm.....ja, nu har jag glömt var det var. Då såg jag längst bort att det stod Dollarstore!!! Tyvärr var tiden för knapp för att hinna dit då vi åkte buss.....men gissa om jag blev sugen att springa dit efter att jag ser att en del av er gör sådana billiga fynd där inne.


Älskar lila så hjälp vilken fin färg på blommorna du fotat! Vi har allt ett väldigt fint land =)

Ha en härlig söndag!
Här skiner solen igen efter regn och åska igår.
Kram Iffa

2012-07-29 @ 07:00:49
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Maria

Så fina dom blir dessa block och askar. Perfekt också att få använda spill. Jag gillar verkligen färgerna du valt här.

Idag ser det ut att bli en härlig dag igen =)
Ha det gott, kram

2012-07-29 @ 07:56:01
URL: http://maria-miamaria.blogspot.com
Postat av: Marianne

Ängsnejlikorna är väldigt fina! Det är ditt ljuvliga kort och även asken! Härlig färgkombination och visst är det fiffigt att kunna använda allt möjligt från andra grejer än just det som säljs i scrapbokingbutikerna :)
Ha det gott!
Kramis

2012-07-29 @ 10:49:02
URL: http://www.sindra.net
Postat av: Susy

Så underbart vackert block och alldeles unikt!
Så fint!
Ha nu en toppen söndag min vän!

KRAM SUSY

2012-07-29 @ 12:01:51
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Eva

Så vackra färger du kombinerat på dina alster. Och så fint dekorerat. Vackra ängsnejlikor. Annars tycker jag att vilda blommor ser lite ledsna ut nu. Bara gulmåran blommar för fullt och doftar gott också.
Tape inhandlat på Biltema. Tack !!!
Ha det fortsatt skönt önskar Eva

2012-07-30 @ 13:42:14
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Lena BE

Hej Margareta!
Vilka vackra alster du gjort, beställaren kommer att bli såå nöjd med detta!! :)
Jag hoppas att du har det bra vare sig du nu är i stugan eller hemma, och att du har en riktigt fin sommar. Vädret har väl inte visat sig från sin bästa sida men nu verkar äntligen sommaren hittat till oss här uppe också. Igår var det ett underbart väder och jag hoppas på fler såna dagar framgenom. :)
Ha det så bra vännen och tack för din goa kommentar i min blogg, såå roligt att höra ifrån dig! :)
Kramar från Lena

Svar: Hej!Just nu hemma för att gratta Mickan, äldsta barnbarnet, som fyller 18 imorgon. På onsdag bär det av till Björkebo igen. Kommer du inte förbi en sväng? Du är så välkommen! 070-674 84 06 är numret till mig.
(Du hade rätt, beställaren var här idag och var jättenöjd - då är jag det också!)
Ha det gott!
MormorMargareta

2012-07-30 @ 15:28:14
URL: http://www.lenasbloggsida.blogspot.com/
Postat av: Nina

Det var en vacker blomma, den har jag aldrig sett. Så mycket fint du har altrat och vilka ljuvliga färger du har använt. Ha det så bra. Kram Nina

2012-07-30 @ 16:41:16
URL: http://ninascrapbooking.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0