14 juli -12 Nu har regnet nått oss.....

... även här i huvudstan.
Vi har haft sån otrolig tur under dessa dagar.
Runt omkring oss har mörka moln hopats
och vi har sett regnväder dra fram
men över oss har det oftast varit blå luckor i molntäcket
och solen har tittat genom dem
ner på oss.
 
Det här kuvertet innehöll ett kort till en mycket god vän.
Det var hon som också fick "kramen" i mitt förra inlägg
och hon fyller år samma dag som dottern,
som fick kortet i vitt och guld.
 
 
Här kommer själva kortet:
 
 
 
 
Har köpt en bunt såna här almanacksblad en gång
men sen glömt dem i en låda.
Tänk vad man kan hitta när man städar i sitt scraphörn!!
 
Blombuketten med den fina pärldekorationen
jag fick av Åsa på födelsedagen.
Spetsen med sin blomrad är jag förtjust i.
Har inte så mycket kvar och har glömt var jag köpte den...
Det här tunna breda organzabandet gillar jag också!
 
 
Denna fina brad hittade jag också i mina gömmor.
Passade bra med det här ljuvliga papperet.
 
 
 
Kortets insida och baksida.
(Förstår mig inte på nya blogg.se:
kan bara bestämma storlek på de allra första bilderna
i varje inlägg,
sen blir de jättestora och när jag sen ändrar storlek
händer de underligaste saker.
Kolla bara baksidesbilden - det är vanlig cardstock!!!
Blä!!!)
 
 
Kort och kuvert - visst är det ett alldeles underbart papper!!
 
Ikväll regnar det och yr.no lovar
att det ska fortsätta även imorgon.
Därför ska vi nog dra vidare.
Avesta art i det gamla järnverket
var en ny upplevelse ifjol sommar,
som gav mersmak,
så det är nästa mål.
Det är inomhus dessutom, så det får regna bäst det vill!!!
 
Tack för rara kommentarer!
Blir jätteglad!
Ha det gott, både i solsken och regn!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: iffa

Godmorgon!

Har redan varit ute på en 45 minuters lång promenad, så härligt! Här skiner solen fast det är en del moln runtomkring så man vet ju aldrig hur dagen slutar denna sommar. Igår kom faktiskt inget regn alls, mycket ovanligt =)

Pappret du använt var jättesnyggt, älskar att titta på dina fina kuvert!
Härlig kort, blombuketten var jättefin =)
Hm, ja vad knepigt bloggen gör med kortet, tror inte det är meningen att man skall förstå sig på dessa tekniska saker alltid, de gör precis som de vill,hihi.

Inhandlade en del nya scrapsaker i torsdags....så igår var det storröjning här hemma i pysselhörnan, måste hålla med dig....vad man hittar saker man inte kom ihåg att man har! Så kul att hitta fina saker i sitt eget hem =)

Vad härligt det låter med er roadtripp, ha det så jättehärligt idag när ni fortsätter er resa!!
Kram Iffa

2012-07-15 @ 08:20:19
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Vilket fint och härligt kort.
Vilken härlig semester ni har som åker dit näsan pekar :)
Hoppas att ni får en bra dag utan regn.
Kram!

2012-07-15 @ 08:28:18
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Gertrud

Hej Margareta, här är en som också varit ute på en promenad mellan skurarna. Vilket underbart papper och du har gjort ett mycket vackert kort. Jag gillar dina detaljer, bra kombinerat. Man ser när det är harmoni i kortet och det är det. Ha en fortsatt tripp, kram Gertrud

2012-07-15 @ 10:42:35
URL: http://gertrud-olofsson.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Varsågod för kortet :)

Vilket ljuvligt snyggt kort du gjort!
Måste vara väldigt roligt för dig och Åsa när ni ska köpa presenter till varandra, när båda scrappar!

Ni verkar ha tur med vädret, när ni lyckas undvika regnet.
Hoppas ni får det roligt i Avesta. Jag har läst mycket om det men inte tagit mig dit än.

Mycket irriterande när datorn inte gör som man själv vill *morr*

Kram, min vän!

2012-07-15 @ 20:35:11
URL: http://ww.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: erica

Himla fint kort och kuvert! Underbara papper och decos! Låter härligt med semester. Vi gav upp våra planer pga regnet..
Kram Erica

2012-07-16 @ 00:24:15
URL: http://www.lillapysselvran.blogspot.com
Postat av: Maritha

Oj oj vilket underbart romantiskt kort du gjort....härligt,och den lilla blomdekosen är ju bara så himla fin!! Ett toppenkort!! =)

Kram kram

2012-07-16 @ 13:45:21
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Vilket superfint kort, med en härlig bild på med almanacka....så snyggt!
Kul att du fick användning direkt av din födelsedagspresent.
Älskar dig ♥

2012-07-16 @ 17:40:12
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: pojjo

Vilket jätte vackert kort, jag älskar de små rosenknopparna som ser ut så där. :D
Du är så duktig :D

2012-07-16 @ 20:50:04
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0