30 april -13 Gamla papper får nytt liv.....

Det här med "killkort"....
Ja, inte är det så lätt
men jag letade i pappersgömmorna
och hittade inspiration i ett papper
som Åsa tröttnat på.
(Så jättebra att ha en scrappande dotter!!)
Gamla papper blir som nya
då de flyttat till ett nytt scraprum ;o)
 
 
Köpte alfabet av Sofia härom sistens.
Är ju inte så flitig på att använda dem,
men det här fick jobba till Fredriks kort.
Blev lite knäppt med de bruna ränderna, men vadå?!
Min nya stans fick fixa nederkanten
och en annan "nykomling" utgöra kortkrönet.
Dekoren blev clean and simple:
silverblomma, halvpärlor i silver och en brun rosett.
 
 
Insidan med plats för en grattishälsning
fick dekor av samma papper
men med vita accenter.
 
Jag gör ju nästan alltid mina kort vikta i överkanten
eftersom jag tycker de blir lättare att ställa då.
På fliken ovanför den ni ser här
fäste jag ett presentkort från IKEA
Och tänk, omslaget till det var precis
i samma gula färg som på papperet!!
Vilken flax man kan ha ibland!!
 
 
Även baksidan fick del av det randiga papperet
och den stansade nederkanten.
 
Idag har jag inget kuvert att visa -
det fick bli ett alldeles vanligt vitt ;o)
 
Önskar er alla en härlig Valborgsmässoafton
och en skön och solig 1:a maj!!
Tack till er som gör er tid att lämna en rad här inne!
Hoppas både ni och mina anonyma besökare får med sig
lite inspiration hem
och lite påspädning av egen skaparlust!
KRAMAR!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättefint! Det blir han nog glad över! Jag kan förstå att det blir för mycket lukt i en hel Lushbutik. Men var och en för sig doftar ju inte grejerna så mycket. Men är man allergisk så är man.
Jag firar Valborg och 1 maj i soffan, är ju sjuk som sagt. Men jag hade inte haft några andra planer även om jag varit frisk, så det är ok. Hoppas att ni får se någon fin brasa.
Kramar

2013-04-30 @ 21:57:53
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Jag gillar ditt kort massor, och jag tror Fredrik gjorde det med. Tänk att även han får hitta på en plats att förvara kort på nu ;)
Kram

2013-04-30 @ 22:40:46
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maria

Hej hej, här var det massor av fint som vanligt. Ugglekortet är ju bara för sött och det gröna här innan...jag älskar ju grönt.
Kort till killar och män är alltid en utmaning tycker jag. Du klarar det galant. Inte illa att få ärva papper =)
Ses på lördag, kram Maria

2013-05-01 @ 07:29:24
URL: http://maria-miamaria.blogspot.com
Postat av: Iffa

Kul att du får "ärva" lite från dottern =)
Det var en fin bokstävsdie du har, din metallblomma tycker jag var superfin!!!
Jag tycker också att det blir väldigt fint att ha öppningen neråt på korten och fint att variera så.
Ja så skönt att ha en ledig dag mitt i veckan idag =)
kram Iffa

2013-05-01 @ 07:33:15
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Toppen bra att ha en dotter som tröttar på lite saker som du får ta över,blir ju som nytt för dig :)
Killkort är jättesvåra,men du har lyckats bra.
Ha en bra dag!
Kram.

2013-05-01 @ 07:42:46
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Carina

Jättefint kort,bra att ärva. Trevlig 1:a maj önskar jag er. Kram

2013-05-01 @ 10:20:00
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Katarina

Vilket underbart killkort, du har verkligen lyckats, det är superfint. Kram Katarina

2013-05-01 @ 16:30:33
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0