16 augusti -13 Sommaren är tillbaka....

Nu har vi goväder igen och njuter sensommarens sötma.
Jag saknar faktiskt inte alls skolstart, schemaläggning etc!
 

Välkommen till Björkebo!
 

Tänkte bjuda på lite smakprov från vårt paradis.
Här på Ljugarbänken äter vi vår frukost i solen,
det är därför det lilla bordet står där.
Lätt att flytta dit man vill ha det.
 
 
Vi har också ett portliderhus. Du ser ena halvan här
med ett rum som barnbarnen brukar sova i.
Det andra rummet, som inte syns på bilden
bor Åsa i när hon är här
och där finns också vår scraphörna.
Den lilla friggeboden i bakgrunden fick jag i 50-årspresent!
Det är ganska många år sen nu!
 
Här ett av de senaste grattiskorten:
 
 
Hade lite kvar av det här läckra mönsterpapperet.
Nu gällde det att hitta lämpligt kuvertpapper
för det jag köpte till detta från början
är helt slut.
 
Fick några papper av Åsa härom sistens.
Tur jag har henne!!
 

Det här, med sina glittriga prickar, passar perfekt!
 
 
Insidan av kortet dekorerades
med båda mönsterpapperen.
Att det nedre är bredare beror på att det
är bakgrund till den stansade nederkanten
på framsidan av kortet.
 
 
Kortets baksida.
 

Visst blev det bra med det här kuvertet
till kortet?
 
Nu är det dags för sängen!
Hoppas ni alla sover lika gott som jag gör
på loftet här i Björkebo!
Tack för rara kommentarer här i bloggen -
de gör mig så glad!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Förstår att du gillar att vara i erat paradis,
är ju jättefint.

Det är ett härligt & fint grattis kort du gjort.
Kram & ha en bra dag!

2013-08-17 @ 08:31:13
Postat av: Elisabet

Ett helt ljuvligt paradis - förstår mycket väl att ni trivs där!!
Gillar dina snygga kort, både i det här inlägget och i det förra.
Kram till dig!

2013-08-17 @ 12:03:19
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

Men så skönt väder ni har hela tiden? Ser så himla fint ut i Björkebo, precis ett sånt ställe man vill ha när man blir pensionär!
Jättesött kort, du är helt suverän på att matcha papper och dekorationer!
Kramar

2013-08-17 @ 18:16:32
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Eva

Så mysigt det ser ut i Björkebo. Inte undra på att ni njuter av att vara där. Läckert kort med ljuvliga färger. Visst är det toppen att kunna samarbeta med sin dotter.
Kram Eva

2013-08-17 @ 20:22:27
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maritha

Härligt kort och mysiga foton....=)

Kram

2013-08-18 @ 13:32:32
URL: http://www.marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: ÅsaJ

Hej Margareta! Nu gör jag ett inlägg så att du hittar in till mig :-) Kul att träffa dig igår på Träslottet. Vilket härligt sommarställe ni har. Förstår att ni stortrivs där. Misstänker att du har jobbat som lärare eftersom du skriver det där om schemaläggning... Jag är lärare och det är det vi har sysslat med nu första veckan och roligare kan man ju ha.
Vilket fint och stämningsfullt kort du har gjort!
Kram Åsa

2013-08-18 @ 13:44:59
Postat av: Åsa/asamia

Tack för underbara bilder från stugan, jag längtar dit! Det ser sig iallafall likt ut från jag var där sist...det är alltför länge sen nu.
Finfint kort du gjort, och prickiga kuvertet blev ju kanoners. Tur vi kan byta, skaffa och ge varandra saker till scrappet. Kram och puss ♥

2013-08-18 @ 14:51:13
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: snojbi

Ni har verkligen ett paradis.
Förstår att ni trivs där,
Jättefint kort


Kraaaaam

2013-08-18 @ 21:15:52
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: bili

Härligt ställe ni har och i sommar har ni säkert haft bra väder där. Vackert kort och det blev ett snyggt kuvert till. Passade med prickigt :) Här är helt OK, semester. Vädret är riktigt bra, men passar på att sitta o pyssla då o då. kram bibbi

2013-08-19 @ 20:15:43
URL: http://kortfonstret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0