10 december -13 Domherrar på besök i vår rönn....

....gav inspiration till det här kuvertet:
 
 
Visserligen kalasar dessa domherrar i en järnek
men det kan jag inte bjuda dem
här i norden.
Föll för detta papper på Panduro i höstas.
 

Kortet fick bli så här.
Bilden är från ett julark köpt på SlöjdDetaljer
Den stora snöstjärnan är stansad
med en Memorybox-die.från Helihak.
Järneksblad och bär av röda halvpärlor.
 

Kantstansen med fåglarna är en "darling" här hemma.
Fyndade den på REA hos Engströms på en Avestaträff
för ett par år sen.
Det är en Martha Stewart-stans,
liksom de vackra mindre snöstjärnorna.
Har glittrat dem med Stickles Stardust
men det syns ju dåligt på fotot tyvärr.
 

Insidan med stämplad julhälsning
och lite dekor.
 

Även baksidan fick sin fågelrad -
det finns ju bär i kanten på papperet åt dem ;-)
 
 
Kort och kuvert.
 
Här har vi vinter - fast idag slaskar det.
Det gillar inte jag riktigt - vill gärna ha kvar det vita vackra!!
 
Tack för era kommentarer!
Blir så glad över er som orkar skriva en rad!!
Nu ska jag ta en stund och besöka er
för att hitta lite ny inspiration till kortmakeriet.
Har ju några julkort kvar att göra
även om högen är ganska stor nu.
Ha en fin vecka!
Kram!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Vilket vackert kort du har gjort,
detta gillade jag.
Kram!

2013-12-10 @ 17:43:12
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Elisabet

Ett helt underbart vackert kort!
Så stämningsfullt och fint.
Gillar fågeltemat! Och extra finurligt med bären till dem :)
Snyggt med den ovala bilden, det framhävde kortet mycket.
Jag har också använt mig av utstansade snöstjärnor nyss, men nu har du "smittat" mig - de hade bara 5 uddar. Det har jag inte tänkt på förut, men det fick gå ändå nu då :)

Stor kram till dig, vännen!!

2013-12-10 @ 18:54:37
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

Så fint! Och så snyggt med bara ett litet "bär" till bladen, istället för en blomma. Och den stora snöflingan, sjukt snygg! Jag får dille på snöflingestansar och dies varje år när jag gör julkort. Och denna hade passat väldigt bra här hemma.
Kramar

2013-12-10 @ 21:20:47
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Iffa

Hej!
Går alldeles för långt mellan gångerna som hajar hälsar på hör inne nu :( men min pyssellust vill inte komma till mig vilket gör mig så ledsen. Allt med sonen tar sån kraft så huvet gaparbtomt när jag försöker sätta mig vid pysselbordet :(
Detta kortet är verkligen superfint!!!! Så snygg bild du använt.... Undra om jag kan ha den oxå, köpte några ark därifrån på mässan... Men pysslat har det ju som sagt inte blivit av.
Förstår att du gillar den kantstansen, underbar å passar så fint till detta kort ihop med duåitt snygga kuvert!!
Önskar dig en fin luciahelg!!!
Kram iffa

2013-12-11 @ 17:44:14
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett sååå vackert julkort, me like:))Bilden är sååå vacker:)) fågelstansen är jättefin:))Snötjärnorna är såååå fina. Och ditt kuvert med domherrarna är såååå himla vackert:))Du är så duktig:))

Må så gott
Kramizar Marie

2013-12-12 @ 13:00:46
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0