11 december -13 Några små.....

Jag gör några små kort också varje år
och några enklare utan egentillverkade kuvert.
Här följer några stycken:
 

Ett gammalt Majapapper och
en liten söt hÄnglatomte
fick bli inspirationen till det här kortet.
 
 
Den fina grandien fanns i en engelsk scraptidning.
Gillar den - har gjort flera kort med den.
(Har du sett det här förut - minns inte ibland....)
 
 
Bilden är från ett SlöjdDetaljer-ark
med julänglar.
Älskar spetsen som man kan trä ett band igenom
men nu är den snart slut :(
Vet någon var jag kan hitta mer av den??
 

Det här mönsterpapperet fick jag på min allra första scrapträff.
En liten bit fanns kvar - inte nu längre!
Lingonkransen är gjord av "blad på ståltråd" från Panduro.
Bården med snöstjärnor blev till då jag stansade.
 

Fick en stor utstansad julhälsning
och det inspirerade till det här kortet.
 

Avslutar med ytterligare en julgran.
Har inspirerats av mina bloggvänner
Kika gärna in i deras bloggar
och få inspiration du också!!
 
Snart är mina julkort klara så jag kan börja skicka dem -
härligt!!
Men jag har inte visat alla än,
så kom gärna in här imorgon igen
om du vill se fler!
 
Här slaskar snön bort - så synd -
när det var så vackert!!
Härlig advent på dig!!
Kram!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Så himla fina kort!! Gillar ju det sista lite extra mycket... ;) Den där kransen fick hjärnan att spinna igång, kanske får bli någon variant på den? Tack för inspirationen!
Kramar

2013-12-11 @ 22:04:21
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Maritha

Åhhh så många fina kort du har gjort. Jag brukar oxå göra lite kort i mindre stl till jul. :)

Önskar dej en härlig julhelg
Kram kram

2013-12-11 @ 22:19:59
Postat av: Eva Jansson

Superfina kort och hojta till om du hittar mer spets =)

Kram Eva

2013-12-11 @ 23:18:56
Postat av: Onkis

Alla din kort är verkligen jättefina.
Kul att ha mindre kort att sätta i blomgrupper m.m.
Kram & må gott!

2013-12-12 @ 09:46:36
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Såååå många vackra julkort du gjort, me like:))Julgransdiesen var verkligen vacker:)) Och spetsbandet gillade jag mycket, skulle vara kul att hitta ett sådant:))Du har använt så många olika vackra dies, papper och dekorationer:))
Du är såååå duktig:))

Här har snön också smält bort:( Gillar när det är vitt ute:))Bara det inte är snöstorm;)

Må så gott
Kramizar Marie

2013-12-12 @ 12:55:07
URL: http://ariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0