4 december -13 Ett ovanligt sent födelsedagskort....

En god vän i vårt scrapgäng fyllde år
medan jag var i Afrika.
Hon skulle grattas med kort, paket
och mönsterpapper när jag kom hem.
Sen blev hon sjuk
så det blev ytterligare försenat
men i lördags var det äntligen dags -
mer än en månad försenat ;-)
 
 
Höstfödelsedag ville jag ge lite sommarkänsla
så jag valde papper i ljust grönt och blått.
Fotandet var inte det lättaste i novembermörkret,
så färgerna ville inte riktigt stämma
men just det här fotot är allt ganska OK ;-)
 
 
Valde en gullig hÄngel att komma med kuvertet ;-)
Har chalkat med ljusgrönt
och stämplat med samma färg
runt motivet.
hÄngleln är färglagd med akvarellfärger,
som vanligt.
 

Blomsterhörnet med sina rosor och bladswirlar.
 

Insidan med en urklippt swirl och blomma
från mönsterpapperet.
De fina "poststämplarna" i hörnet
är från Åsa och du hittar dem här.
Hon har gjort många fina och användbara!
 

Namnetiketten fick idag en "fotomatta"
stansad med samma sorts spellis
som jag använt på framsidan.
Även hörnstansen med ett litet "nyp"
går igen genom hela kortet.
 

Mönsterpapperet valdes ju förstås
för att det skulle bli ett fint kuvert.
Ni kan se hur härligt glittrigt det är!
 
 
Så här blev alltså kortet och kuvertet,
som alltså är fint även på framsidan.
 
Ja, idag blev det ett uppehåll i julkortsraden.
Lovar återkomma med julkort imorgon igen!
Har flera på lager här.
 
Roligt att du kikade in hos mig!
Kramar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhhhh vilket gulligt kort! Dessa hÄnglar är ju bara fööööör fina!!! :)


Kram kram

2013-12-04 @ 18:27:10
Postat av: Onkis

Bättre sent än aldrig,
och hon blev säkert jätteglad för det fina kortet.
Kram!

2013-12-04 @ 19:05:26
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Elisabet

Nu har jag varit riktigt dålig på att titta runt i bloggar.
Flera av dina vackra kort har jag beundrat på FB, men nu har jag tittat ikapp i bloggen också.
Otroligt fina alster!!
Kram på dig!

2013-12-04 @ 19:36:53
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Linda

Så snyggt med det gröna och blåa ihop! Och bladswirlsen! Jag köpte faktiskt en sån efter att ha blivit inspirerad i din blogg, men den har fallit i glömska. Får nog ta och rota upp den och hitta något med den, det blir ju jättesnyggt när du använder den i alla fall.
Kramar

2013-12-04 @ 22:53:32
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Majsan

ÅHH jisses Margareta vännen sååå underbart kort du har gjort!!
Såå ljuvlig stämpel och dekorerat såå vackert med blommorna och hörn och gröna bandet, rosett.........ja allt är bara såå vackert!! Tokgillar hela kortet!!

BAMSEKRAMAR MAJSAN

2013-12-05 @ 14:07:00
URL: http://scrapmarianne.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååååå vackert födeledagskort, me like:))Älskar det blåa och gröna:)) hÄngla stämpeln är ju sååå söt med sitt lilla kuvert:)) och färglagt så fint:))Snygga dies och dekorationer också:))

Må så gott
Kramizar Marie

2013-12-06 @ 13:48:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0