5 december -13 Åh vilken lycka - det snöar....

Jag har längtat såå efter snön!
Det blir ju så mycket ljusare när den kommer!
Idag kom den
och de har lovat ett riktigt snöväder inatt,
men det kommer västerifrån,
så vi slipper kanske den där verkliga "snökanonen"
vi i Gävle får ibland med nordostvindar.
 
Firar med ett riktigt "snökuvert":
 

Hittade ett gammalt favoritpapper från MajaDesign
i mina gömmor.
Ville ha det riktigt krispigt frostigt idag,
så ingen chalk!
 
 
Använde en embossingfolder med snöstjärnor.
Jag är lite knasig och tycker
egentligen att det är knepigt
att man designar snöstjärnor med åtta uddar
när varenda en i naturen har sex!!
Alla riktiga snöstjärnor är olika MEN
de har alla sex uddar ;o)
Det har Martha Stewarts snöstjärnestansar också,
så dem gillar jag skarpt!!
 

Jag stansade ut en Maja-snögubbe med en rund spellis
och hängde upp den i ett hjärteband
som en julkula
och satte på lite bling.
I hörnet satte jag en glittrig plaststjärna
och en utstansad snöstjärna
med lite bling i mitten.
 

En God Jul-skylt
och hörn som jag "återanvänt"
från ett Maja-pappersspill.
Klippte till dem med en mönstersax,
chalkade med rött och satte dit några halvpärlor.
 
 
Kortets insida, lite snett fotat
Har fortsatt med den röda chalken
och dekorerat med mönsterpapper,
kantstans och snöstjärna,
för att hålla ihop kortet....
 

....liksom på kortets baksida.
 

Kort och kuvert, som vanligt.
I'm dreaming of a white Christmas.....
Are you?
 
Barnbarnen som övningskör för körkort
är inte lika förtjusta över snövädret
som mormor ;o)
Det är ju bra att öva, trots allt!!
 
Hoppas du gillar snön
och får inspiration av mitt snökort!
Om det snöar inatt
visar jag ett nytt "snökort" imorgon ;o)
Lämna gärna en rad så blir jag glad!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Charlotta / La Vikinga

Hej Margaretha!
Vad intressant med att snöstjärnorna i verkligheten bara har 6 uddar; det hade jag ingen aning om! Ditt kort är riktigt vackert med just den delen av papperet som har snögubben!! Embossat är också fint och så det röda bandet som grädde på moset!

Charlotta

2013-12-05 @ 20:46:41
URL: http://lavikingascrapp.blogspot.se/
Postat av: Linda

Här har det kommit snöblandat regn idag. Jag gillar ju verkligen inte snö, så ni kan få den. :)
Jättefint kort, så snyggt med det krispigt vita och alla snöflingorna.
Hoppas du får en jättebra helg! Kramar

2013-12-05 @ 21:20:05
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Jättevackert julkort med snygg embossingfolder:) Jag har den också:))Gillar hela kortet, du är så duktig:))
Här fick vi också snö i natt:) Det är inte sköt när det blåser så hårt bara. Det blir ju sååå mycket ljusare i alla fall:))

Ha en fin helg
Kramizar Marie

2013-12-06 @ 13:54:21
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Sanne

Jättefint kort!!
Har du stämplat God Jul?
I så fall, vilken dyna har du använt?
Har letat som en galning efter en grå dyna...

2013-12-11 @ 22:27:16
URL: http://sannescrap.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0