11 juli -13 Snabbvisit i Gävle...

Igår kväll tog jag tåget till Gävle
och ikväll åkte jag tillbaka hit upp igen.
En tekniker behövde komma in i vårt hus
för att försöka fixa så vår ip-telefoni
skulle sluta låta som om vi ringer från Bortre Indien.
Det var försök nr två och misslyckades också
så vi får återgå till "gammeltelefon" ;o)
 
Hann ta några tag i trädgården
och umgås lite med Åsa - Härligt!!
 
 Måste få visa mitt nya lilla trädgårdsskjul.
Den gräsliga, helt förväxta häcken,
som jag jobbat mig helt fördärvad med i flera år
utan att få fason på är nu borta!!
Grannen och jag har planterat en ny, ännu liten,
som skymtar bakom skjulet till vänster.
 
 
Dessutom lovade grannen att jag kunde få sätta upp
det lilla skjul jag önskat så länge - hurra!!
Sven, min kusins man, har byggt det här "som byggsats"
och kom ner till Gävle och monterade det på plats.
Han är genial!!!
Love it!! Rymmer skottkärra + handjagare
och lite småsaker.
 
 
Eftersom vi är i Björkebo mest hela sommaren
har jag försökt planera en trädgård
som sköter sig själv för det mesta,
blommar mest vår och höst då vi är hemma
men gärna bjuder ögonfröjd även annars.
Den här rabatten med buskar, två funkiasorter,
haröron, kärleksört och timjan gillar jag.
 
 
Flammentantzrosen på planket vid uteplatsen
blommar överdådigt!
 
 
De här rufsiga "trollkalufserna" vittnar om rikligt
blommande klematis under försommaren.
Den trängs med rosen och en höstblommande släkting.
Gräsmattan har tagit stryk av torkan,
men brukar "komma igen"!
 
Så till ett kort som jag gjorde till Carinas 48-timmars scraputmaning.
 
 
Vi fick endast använda två enfärgade papper,
dekorationer i ton med valda papper
samt ev metalldekor.
Jag valde grön och gul cardstock,
använde min fågelkantstans och blomkantstans
 och dies med fåglar, blommor och blad.
 
 
Den gröna bakgrunden är torrembossad
och monterad på distanskuddar.
Grönt pärlband runt kanten, grönt bling och två gröna pärlbrads.
Den flygande fågeln är också monterad på distanskuddar.
Blommor och blad är vikta och böjda för att ge reliefverkan.
Färgen är mer rättvisande på den här bilden.
 
Det var en myckert rolig utmaning att jobba efter,
särskilt för mig, som alltid först väljer
ett "kuvertmönstrat" papper ;o)
 
Nu ska jag klura på insida och kuvert,
det hann jag inte innan jag åkte till Gävle.
 
Hoppas du har det gott!
Det har jag!
Tack för era goa kommentarer
som gör mig så glad!
Kramar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilket vackert och elegant kort du gjort. Verkligen smakfullt. Du är riktigt proffsig:)
Há en fin helg och njut av det fina vädret.
Kram

2013-07-12 @ 07:33:23
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så vackert ni har i er trädgård:)Gulligt litet skjul ni satte upp:) Rosen ser så vacker ut också:))

Kortet du gjorde blev läckert:)Svårt att göra med bara två enfärgade papper, men du har lyckats jätte bra:)) Snyggt med torrembossingen:) Du är så duktig:)

Ha nu en skön helg
Kramizar Marie

2013-07-12 @ 11:06:06
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Anonym

Vilket fint skjul,och va snäll Sven va som hjälpte er.
Gillade ditt fina kort till Carinas utmaning,
mjuka goa färger rillsammans.
Kram & ha en trevlig helg!

2013-07-12 @ 12:54:40
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Elisabet

Vilket helt underbart vackert kort!
Otroligt snyggt.
Torrembossing använder jag tyvärr för sällan...
Glöms liksom bort.

Gillar alltid dina trädgårdsbilder, som jag inspireras av!
Skjulet blev ju jättesnyggt!
Minns att jag såg ett trädgårdsprogram från England en gång, där det fanns ett mycket nedgånget skjul på gården,som familjen gjorde fotogalleri i.
Kanske något för er som gillar att fota? ;)

Ha det riktigt skönt i stugan nu.
Stor kram till dig!

2013-07-12 @ 16:43:37
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Iffa

Japp, här har vi det alldeles underbart i det varma väder vi har förmånen att ha i vårt land just nu =)
Du måste verkligen ha fullt upp med alla dina vackra växter, men märker att du gillar det och då är det nog en ren fröjd att få ta hand om dom och se dom växa och utvecklas till så fina växter som du visar oss! Själv har jag bara en balkong och är nöjd med att plantera några härliga pelargoner i krukor,fniss. Nej nu ljög jag ju lite....har ju tre tomatplantor och två chiliplantor ju =)
Ditt kort som du hade med i Carinas utmaning är så snyggt!!! Jag gillar det massor för att det är så harmoniskt att titta på, dina pappersval är så fina tillsammans och du har valt så snygga dekorationer till det = ett kanonsnyggt kort!!!
Önskar dig en fin helg!!
kram Iffa

2013-07-12 @ 20:40:38
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Onkis

Vilken skatt att hitta muter (hjortron)
älskar varm hjortronsylt till glass :)
Kram!

2013-07-12 @ 22:11:20
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Onkis

Multer,skulle det ju stå så klart :)

2013-07-12 @ 22:11:48
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Carina

Vilken trädgård så fin. Tack för att du var med i utmaningen, med ditt fina kort. Kram

2013-07-13 @ 18:57:50
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: Katarina

Vilket fint skjul ni har och blommorna är ju så fina. Vilket vackert monokromatiskt kort du gjort. Kram Katarina

2013-07-15 @ 19:26:50
URL: http://kattaskarameller.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0