22 juni -13 Igår strålande sol - idag hänger regnet i luften....

Vi hade en alldeles makalös midsommarafton igår!
Solen flödade över blommande ängar,
grönska så grön att man nästan fick ont i ögonen.
Gick över ängarna här i vår by Änga
och plockade mig en härlig midsommarbukett.
 
Eftersom jag är väldigt trött
for jag inte med Kjell till det fina firandet i Rengsjö
utan satte mig istället vid scrapbordet
och "klappade papper" en stund.
Där hittade jag ett mönsterpapper
som var lika illande grönt som grönskan utanför!
 
Det blev dessutom ett alldeles perfekt kuvert!
Åsas poststämpel "sommar"
fick också pryda kuvertfliken.
 
 
Baksidan (eler kanske framsidan) av papperet
var gult som solen själv
och hade bl a ett möster med en fågelbur
och en söt fågel.
För att kunna få med det på kortet,
och inte skära sönder mönstret när jag skar till kuvertet,
fick kuvertet bli lite mindre idag
liksom kortet förstås, som är 14x14 cm.
 
 
Stämplade en fågel på gröna sidan av papperet
och "fällde in" den bakom körsbärsblomskvisten.
Nederkanten stansad med en favorit.
 

På andra sidan det gula papperet med sin fågel och fågelbur.
Garnerade med en körsbärsblomma och ett par rosor i hörnet
men ville inte skymma papperet för mycket.
 

Noterna på papperet fick mig att tänka på
"Sommar" i radio, som ju börjar på midsommardagen -
ett "måste" i vårt sommarfirande,
helst varje dag.
Skrev alltså signaturmelodins början
med min bästa "frökenstil" på en banderoll.
Lite bling här och där också,
så fick det vara klart sen.....
 
 
Kortets insida med sommarstämpeln bl a.
 
 
Baksidan med sista pappersbiten
och namnetikett samt Åsas sommarstämpel igen.
 
 
Mycket mer färgglatt än det brukar bli hos mig
men sommarens alla blomster
inspirerade utanför:
nyponrosor, smörblommor, blå- och ängsklockor,
prästkragar och midsommarblomster.
 
Idag har vi gråväder.
Det är bra - då kan jag vila med gott samvete!!
En lång härlig promenad har vi i alla fall hunnit med -
och ett kort till - kanske jag visar det imorgon.....
 
Kul att du tittade in hos mig - lämna gärna en kommentar
så gör du mig jätteglad!!
 
Ha det gott i sommarens soliga dagar -
och om det regnar nån dag
finns ju alltid pyssel och scrap att ta till ;o)
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Härligt & fint sommarkort,
och vad jag önskar att jag kunde skriva lika fint som dig..
Kram!

2013-06-22 @ 20:38:12
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Pernol

Vilket fint och härligt sommarkort! Åh vilken fin handstil du har!

Här hade vi också bra väder på Midsommarafton. Idag har det varit tvärtom. Kyligare i luften med mycket dimma och regnskurar. Jag är lycklig över det väder som var igår idag med. :)

Ha det fint!
kram Pernilla

2013-06-22 @ 21:01:25
URL: http://pernolpysslar.blogspot.se
Postat av: Åsa

Jättefint kort! Du beskriver så fint vårt vackra Änga. Längtar dit.

2013-06-22 @ 22:11:32
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Linda

Så färgglatt och somrigt! Jag gillar! Jodå, gårdagen var bra. Ömsom sol, ömsom hällregn. Men varmt, och vi satt under partytält, så det funkade. Något trött idag, men det har ändå funkat bra att jobba. Morgondagen blir nog något värre, när man redan jobbat en hel dag...
Kram

2013-06-22 @ 22:27:35
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: KatarinaR

Så härligt somrigt och färgglatt ditt kort är!
Tänk om man hade en så fin handstil som du. Passade verkligen bra med den texten.
Kram!

2013-06-23 @ 19:58:50
URL: http://www.katarinaspyssel.blogg.se
Postat av: AnkieG

Så fint och sommrigt:-) kram

2013-06-23 @ 21:37:26
URL: http://Ankieg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0