13 november -13 Julkortsverkstan har öppnat....

Jag fick ett fint julpappersblock av en vän.
Papperen var jättefina
och där fanns flera "kuvertpapper" ;o)
 
 
Här är resultatet.
Eftersom papperen var 21x21 cm
fick jag anpassa mig och göra kuvert i denna storlek.
Sen fick jag anpassa kortstorleken
för att passa kuvertet.
Det här blev !2,5x12,5 cm.
 

En av mina favorithÄnglar fick vara med,
färglagd med akvarell, som vanligt.
De fina snöstjärnediesen
kommer från Helihak - underbara -
love them!!!
 

Eftersom kortet är så litet
fick det bli ett stafflikort
för att få plats med lite julstjärnor också ;o)
 

Här ser du hela "insidan"
med julhälsningen på ett bomullsband
och plats att skriva våra namn.
 

Kuvertet är snyggt även på framsidan kan du ana här.
Hela setet klart att skicka!
 
Mera Afrikabilder kommer en annan dag -
jag måste redigera och välja klart
och tiden vill inte riktigt räcka.....
 
Eftersom jag/vi flyttat mycket under livet
har vi ju så många vänner att skicka julkort till
så det gäller att ligga i nu!!!
 
Hoppas du fick lite julkortsinspiration nu!
Mer kommer inom kort (hihihi)
kan jag lova!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Snojbi

Det är jättefint

2013-11-13 @ 22:36:17
URL: http://www.snojbi.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Superfint kort, gillar särskilt den fina hÄnglan och de fina snöstjärnorna som sitter lite bakom....snyggt!

2013-11-14 @ 07:10:07
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Onkis

Vilket vackert julkort i härligt dova färger.
Kram!

2013-11-14 @ 10:14:50
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett riktigt vackert julkort du gjort, me like:))
hÄngla stämplarna är sååå fina och du har färglagt den så snyggt:)) Gillade snöstjärnorna jättemycket:))Och dina kuvert blir alltid så fina:))

Må så gott
Kramizar Marie

2013-11-14 @ 19:04:40
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Eva Gustafsson

Vilka underbara kort du gör med tillhörand kuvert.
Kram från Eva, vi träffades hos Gunilla

2013-12-06 @ 11:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0