29 november -13 Nästan advent.....

Jag hör till dem som inte tar ut julen i förskott ;-)
Inget pynt före första advent,
och då bara adventspynt - adventsstakar och -stjärnor
samt krukväxter i köksfönstret.
Tomtar och andra julsaker
får oftast vänta till efter 4:e advent.
 
Julkorten måste förstås göras
innan de ska skickas, så här kommer ett till!
 
 
Visst kan väl ett julkort vara mest rosa?
Den fina stjärnkanten är stansad
med en Martha Stewart-stans.
De utstansade stjärnorna
har jag dekorerat med .
 
Blommorna är utstansade med en stans
och embossade i en annan,
som hör till.
God Jul är embossat med guldpulver.
 

Pappersvalet beror förstås på
att det blev ett så snyggt kuvert av det ;-)
 

Insidan med julhälsning stämpad i guld.
 

Pappersremsorna som pryder baksidan
och också kortets framsida
är kanten på det här mönsterpapperet
samt ett tidigare.
Kul med de här remsorna tycker jag!
 

Kortet och kuvertet, som blev fint på framsidan också!!
 
Tack för era rara kommentarer, både här inne och på facebook!
Det är så roligt att se vilka som besöker mig!
Om du lämnar din bloggadress (om du har en blogg)
så kan jag ju hälsa på hos dig också!!
 
Imorgon är det scrapträff med det härliga Gävlegänget -
ska bli såå kul!!
Hoppas att få många julkort gjorda -
men har faktiskt flera "i pipelinen",
så kom snart tillbaka om du vill se fler!!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Klart att ett julkort kan vara rosa! Jag ska faktiskt göra ett specialbeställt julkort i rosa imorgon.
Jättesnyggt att dekorera med de utstansade stjärnorna, de gjorde mycket för kortet. Supersnyggt som vanligt!
Hoppas du får en jättebra helg!
Kramar

2013-11-30 @ 00:24:53
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Självklart kan man göra rosa julkort:)) Ditt blev sååååå fint:)) Tokgillade tagen du gjort:)) Snyggt med remsorna också:))
Hoppas nu du får en härlig scrapträff och hinner göra massor av julkort:)))

Ha nu en jättefin första Advent:)
Kramizar Marie

2013-11-30 @ 09:39:28
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Onkis

Jag pyntar heller inte före advent, fast fredagen innan advent tycker jag det är okej att tända stakar m.m.
Julgranen och dom flesta tomtar kommer inte fram förens efter lucia..
Gillade ditt fina julkort, snyggt när du satt dom utstansade stjärnorna nedanför stjärnremsan.
Ha en bra dag.
Kram!

2013-11-30 @ 10:58:48
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Rozzan

Jättefint julkort! Kul med ett kuvert i samma stil :)

2013-12-02 @ 06:17:20
URL: http://rozzanscrap.blogspot.com
Postat av: Eva

Ännu ett härligt julkort och kuvert. Vackra färger och mysiga detaljer. Piffigt med de smala remsorna.
Kram Eva

2013-12-02 @ 10:42:58
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Jag gör precis samma här hemma.
Advents stjärnor, ljusstakar och gardiner får komma upp här. Resten av julen kommer senare :)

Super fint julkort du har gjort och himla snyggt kuvert :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2013-12-02 @ 10:59:39
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0