13 oktober -13 En underbart gyllene höstsöndag....

Helgen har bjudit oss
helt underbart promenadväder
och Stockholm erbjudit vyer med
underbart sprakande höstfärger.
 
Den här är från gårdagens promenad över Västerbron.
Långholmen bjuder en underbar palett
och en höstseglare tar en tur.
 
 
Dagens promenad gick runt Djurgården.
 
 
Solen blänkte i vatten och gyllene löv...
 
 
......som i sin tur reflekterades i vattnet.
 

Kolla "kanten" på den här lönnen
som "chalkats" i klart rödorange!
 
Nu över till höstens första julkort.
På nyåret bestämde jag mig för att försöka göra ett i veckan
för att inte ha så många kvar i höst.
Det gick "så där"
måste jag erkänna!
Strax efter påsk sprack den föresatsen,
så nu gäller det att sätta fart!!
 
 
Inspirerades av Reprints fina papper,
som också passade perfekt till kuvert!
 
 
Både nya och gamla papper som passade
hittade jag i gömmorna.
En favorithÄngel låg färdig och väntade.
 

Visst är hon underbar!!
Saknar såå stämplar från hÄnglar-Marie!!
Snöstjärnor med glittrande halvpärlor
som dekor.
 

Premiär för en ny die med en järnekskvist.
Egentligen skulle den ju haft röda bär
men jag fortsatte med glitterstenarna.
De är till för kläddekor
och ska strykas fast, men jag har limmat -
det gick också bra!!
 
       

Insidan och baksidan av kortet.
 
 
Ja, det var allt för idag!
Tack till er som lämnar spår här inne!!
Nu ska jag ta en stund till att hälsa på hos er
och se vad ni har att inspirera mig med!
 
Nästa inlägg ska jag visa ett jättefint julpapper
som jag hittat, men som
gav mig vissa problem p g a mönstrets placering.
Jag fick klura ordentligt
för att få till det,
men sånt gör ju det här extra roligt!!
 
Ha det gott och njut av den vackra hösten
så länge vi har den!!
Tids nog blir det novembergrått!
KRAM!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej,
Jag har några frågor. Vad förlägger Du med för pennor? Vilket papper använder du till för att stämpla på, och vilken stämpeldyna?

Mvh Annelie

Svar: Jag färglägger nästan aldrig med pennor, utan som här, med akvarellfärger. Jag har en liten akvarellåda med tolv färger, sen blandar jag så jag får de nyanser jag behöver. Tycker det är perfekt för mig - och tar väldigt liten plats när jag packar till en träff t ex..Eftersom det ju är vattenfärg måste jag använda vattefast stämpedyna. I mitt fall är det VersaFine. Jag stämplar på akvarellpapper 200g, oftast Montval. Använder det också om jag skriver ut digistämplar och då gälle det att ha en lacerskrivare om man vill använda vattenlöslig färg.Lycka till!
MormorMargareta

2013-10-13 @ 20:33:17
Postat av: sara s

Visst är hösten vacker, njuter av alla färger!

Kortet blev jättefint, grönt är en favoritfärg hos mig, hÄnglan var ju så fin och jag håller med, saknar hÄnglatillverkningen. Jag upptäckte dom så sent då jag han inte köpa så många innan hon lade ner. Man får passa på och köpa nu om man kommer över ngn begagnad.

2013-10-13 @ 20:56:47
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Ett mycket vackert julkort med vackra gröna färger och så söt hÄngla stämpel:)) Jag hann köpa en hel del julstämplar, de är ju sååå fina:))
Sååå vackra höst bilder du visar också:))

Ha en fin vecka
Kramizar Marie

2013-10-13 @ 22:02:49
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Marie Hegg

Så fina saker du gör. Jag har
kollat igenom din blogg på det mesta
så inspirerande o vackert.
Har nu i helgen faktiskt köpt
teete pitsi garn o ska börja sticka
snart.ha det gott kram Marie.H.

2013-10-14 @ 11:04:39
Postat av: Linda

Så mycket vackra höstfärger! Vi har också haft sol och jättefint i helgen!
Jättefint kort också! Jag måste också sätta igång med julkorten, men det sitter långt inne...
Kramar

2013-10-14 @ 15:40:43
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Elisabet

Fantastiska höstbilder! Så underbara vyer. Stockholm är en vacker stad.
Jättefint kort i min favoritfärg - grönt :)
Väldigt fint dekorerat också, samt en söt stämpel.
Kramis!!

2013-10-14 @ 19:41:29
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Super härliga höst foton :)

Himla vackert kort du har gjort. Jag saknar också nya hänglar. Dom är ju helt underbara :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2013-10-15 @ 12:35:11
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0