13 september -13 Fredagen den trettonde.....

...kan ju mycket gå snett sägs det ;o)
Just en sån dag passar det
att peppa sig själv eller nån annan
riktigt ordentligt!
Reprint har en så bra textstämpel till det -
men den får du inte se än....
 
 
Måste börja med ett av de vackra kuvert
som blev resultatet av mitt besök hos Helihak
i måndags.
Där fanns massor med godis,
vill jag lova!!
Det här "kuvertpapperet" föll jag för direkt!!
Läckra färger - lite höstlika -
och perfekt mönster!!
 
Nu kommer kortet:
 

Åsa/asamia har ett kort i sin blogg idag
som jag fick sån inspiration av!
De fina hörnen är en hörnstans hon tipsade mig om
och som vi hittade på Panduro i veckan.
De blir som ett "fotohörn" där man sticker in papperet.
 

Blommorna kommer ur mina gömmor,
liksom kakservetten
och de fina swirlarna hittade jag också hos Helihak.
Den är från Joy! crafts och har nr 6003/0014.
Den ser ut att vara slut i butiken just nu
men kontakta Gunilla, så kan hon nog hjälpa dig!
 

Den peppande textstämpeln kommer alltså
från Reprint och de små blingprickarna
fanns det ett supererbjudande på hos Helihak:
fick MASSOR på fyra olika ark för 100:-
 
Jag har hur mycket band som helst,
men inget som passade perfekt på det här kortet,
så jag "gjorde ett" genom att limma ihop två
med en dubbelhäftande tejpremsa
och satte sen fast rosetten med en matchande blingbrad.
 

Kortets insida och.....
 

...baksidan.
 
 
Kortet och kuvertet.
Som du ser sprider sig mönstret även
över på kuvertets framsida.
 
Nu har hösten kommit!
Även om det är varmt blir det fort mörkt!
Idag tände jag taklampan för att kunna fota kortet
vilket förklarar de underliga skuggorna.
 
Imorgon blir det scrap för hela slanten
med bästa gänget!
Tack Åsa för att du ordnar det så bra för oss!!
Nu gäller det att packa!!
 
Tack för alla rara ord, såväl här som på fb!
Kramar!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Jansson

Såå fint gjort alltihopa =)

Kram Eva

2013-09-13 @ 19:58:44
URL: http://evasatelje.blogspot.se/
Postat av: Pernol

Så otroligt fint kort! Texten är jättebra. <3 Ha så kul imorgon! :-) kram Pernilla

2013-09-13 @ 20:50:06
URL: http://pernolpysslar.blogspot.se
Postat av: Linda

Väldigt fin text på ett väldigt fint kort! Smart gjort med banden, blev himla tjusigt! Jättesnygg stans, men jag fattar inte hur den funkar? Ja, ja, man behöver inte förstå allt. Hoppas att du får en jättefin helg med massa sol och värme!
Kram

2013-09-13 @ 21:13:18
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

underbart fint kort vännen!!
Älskar färgerna och underbart upplägg! <3

Trevlig helg på dej!
KRAM Petra

2013-09-13 @ 21:59:58
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Sååå vackert kort, me like:)Pappret var så fint och hörnstansen gillade jag massor:))
Texten var också så fin:))
Du är så duktig och du gör alltid så snygga kuvert till:))

Må så gott
Kramizar Marie

2013-09-14 @ 12:48:02
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Marie Hegg

Hej jag kolla runt lite på din blogg. Jättefina saker, jag gör själv liknande som du o det är ju alltid kul med lite inspiration. Undrar bara över detta med kuvert. Jag tycker det är svårt,jag har mallar etc men det är svårt när man har dekorerat korten med blommor mm. Hur gör du??///Marie Hegg.

Svar: Eftersom mina kuvert ju har lite "höjd" eller "tjocklek" eller hur jag nu ska förklara, så finns det ju mer plats för dekorationer i dem än i ett vanlit "platt" kuvert. (Man brukan kalla dem "envobox") Vill man ha dem "tjockare" går ju det också men då får man mäta sig fram till nya mått för att få kortstorlek och kuvertstorlek att stämmanGör man, som jag, kuvertet först är det ju lätt - det är bara att anpassa kortet till kuvertet ;o)
MormorMargareta

2013-10-05 @ 20:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0