26 april -14 "Ett julkort i veckan" - vecka 17

Denna veckas julkort började med ett kuvert:
 

Brunt, som en välgräddad pepparkaka!
 

Så här blev kortet
med en liten bagare som motiv.
 
Utstansade "pepparkakshjärtan", brun spets
och en fin "kapsyl" med julhälsning.
 

Jag stansade hörnen med en hörnstans från MS.
Jag har fått en massa utstansade "GOD JUL" av Åsa
och det här har jag lagt Glossy Accent på.
Hittade ett prickigt band i julbandslådan,
som matchade flickans klänning.
Bruna halvpärlor avslutade det hela.
 

Insidan fick ett pepparkasrecept
och plats för en julhälsning.
 

Baksidan fick också lite dekoration
och så en namnetikett förstås.
 

Kort och kuvert, som vanligt ;-)
 
Idag tog Kjell mig med på en "vårpromenad" per bil
för att jag skulle få njuta blomprakt och spirande grönska
utan pollen.
Vi hamnade ute i det yttersta havsbandet
längst ut på Hållnäshalvön
och där var våren inte så långt kommen,
så jag vågade mig på en härlig (men snuvig)
promenad utmed stranden.
Såå härligt!!
 
Imorgon ska jag hålla mig i "kortmakeriet"
i källaren.
Det är en fristad så här års!
Njut av vår och värme
ni som kan!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Vilken söt bagare du har med på ditt fina julkort.
Ja fy för allergi just nu, här käkar jag tabletter, använder ögondroppar & nässpray, men det går :)
Ha en bra dag med ditt pyssel.
Kram!

2014-04-27 @ 06:28:09
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Nick

Åh så fint det blev och härlig pepparkaka inspiration!

Nick

2014-04-27 @ 10:48:57
URL: http://nicksscrapshack.blogspot.se/
Postat av: Johanna -pojjo

Åh va fint, jätte snygga hörn också.. läckert att du satt pärlor i hålen *ler*
Färgerna är min favorit. Jag älskar brunt, guld.. lite murriga färger. Har man sen vitt till blir det snygg effekt
kraaam

2014-04-27 @ 21:19:24
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0