1 augusti -14 Igår fyllde Mickan 20 år....

....och har väl nu totalt
trampat ut barnskorna ;-)
Minns så säl den sommaren hon föddes:
Mycket varm och solig, precis som i år!
 
Jag hade skojat lite med "presenter"
(hon önskar sig mest pengar - ska börja plugga i höst).
Året här efter studenten har hon jobbat
och bl a lyckats spara ihop till en egen bil,
så P-pengar behövs ju
och nåt att förvara dem i ;-)
 
 
Blingade till en söt liten burk
och stoppade i 20 enkronor.
 
Så hade hon sett ett par snygga solglasögon
som kostade ung 20 tior.
Men de måste ju ligga i något!
Hade spart denna, som passade precis!!
 
Tur man är "ekorre" ibland!! ;-)

När jag mätt och fixat en del
blev resultatet så här.
 
Ett gammalt Magnoliapapper i mina gömmor
visade sig passa i färg till asken.
 
Kortet, som innehöll den "riktiga presenten"
får du se en annan dag
-
och jodå,
jag har allt gjort ett julkort även denna vecka
trots hettan, som nästan varit olidlig.
 
Ha det gott min vän!
Idag har vi lite molnigt, men varmt ändå,
så jag ska ta mig en promenad - en favoritsysselsättning
som inte funkat så bra i flödande sol och runt 30 grader i skuggan.
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Vilken söt mormor du är.... så gulliga presenter. :) Asken är verkligen superfin

Kram kram

Postat av: Linda

Så himla fina och roliga presenter! Betydligt roligare än att få pengar i ett kuvert.
Kramar

2014-08-02 @ 16:17:48
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0