13 augusti -14 "Nu är det jul igen..."

Ja, jag håller alltså ut med julkorten - här kommer v 32:s kort.
Så klart började det hela med ett kuvert!
 

Letar ju alltid efter "kuvertpapper"
och det här hittade jag på en Panduro-REA.
Perfekt kuvertpapper om ni frågar mig ;-)
 

En tag på ett klippark passade
och jag monterade den på ett vitt ritpapper
med en utstansad nederkant.
Band och brun spets i tagen
och bruna rhinestones "på rad" nertill.
 
Mellanrummet mellan de två mönsterpappersremsorna
döljs idag av en spets.
(Det blir ju bara 6 cm breda remsor kvar
av mönsterpapperet sedan jag skurit till
24,5x24,5 cm för kuvertet)
 
En spellis fick fixa bakgrund till God Jul-skylten.
 

En snöstjärna som "blivit över" från nåt tidigare kort
dekorerades med vita facetterade halvpärlor
som också fyndats på samma REA.
 

Kortets insida...
 

....och baksida.
 

Ja, så här blev julkortet v 32.
Prickigt gillar jag - och det här var verkligen så!
Är såå nöjd med att jag inte gett upp mina "ett julkort i veckan"
och när jag kom hem till Gävle igår kväll
och såg den nu riktigt stora högen
blev jag riktigt lycklig!
 
Mindre lycklig ser min trädgård ut :(
Här har varit såå torrt
och jag har ju inte varit hemma och vattnat!!!
Åsa har hjälpt mig med några omplanterade växter
men gräsmattan är mest brun
och många av mina blommande växter
har gett upp i förtid.
Hoppas de flesta överlever, trots allt!
I förrgår kom en del regn, men inte alls tillräckligt.
 Åsa hade stödvattnat lite före så det gjorde nytta ändå,
annars är ju risken att det bara rinner bort på ytan
när det är så här torrt.
 
Ha det gott mina vänner!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Tänk så härligt att få lite inspiration till nya julkort. ...hejja dej.... :)

Kram kram

Postat av: Åsa

Jättefint kort med ett jättefint prickigt papper. Älskar prickar!

2014-08-14 @ 08:43:08
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: bili

Fint julkort och ett perfekt kuvert. Ja sommarblommorna tog fort slut, även här. Maken rensade bort dom igår, så det ser tomt ut idag. Även jordgubbslandet flög iväg i rasande fart, så nästa år blir det mer gräs att klippa. Ha det bra o trevlig helg. kram bibbi

2014-08-15 @ 21:09:47
URL: http://kortfonstret.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0