19 augusti -14 Variation på tema - julkort v 33 och 34

Har varit i Stockholm en sväng
och på vägen dit från Björkebo landade vi i Gävle.
Passade på att göra julkorten för förra och den här veckan då.
Hittade en stämpel
(tror det är en REA-stämpel från Panduro)
som jag försökte mig på att stämpla i två olika färger.
 

Kunde böja gummistämpeln lite
och på så sätt, med de små distressdynorna,
få färgen ganska rätt.
Alla dies är i Björkebo, så jag har ritat cirkeln runt stämpeln
med hjälp av ett glas och klippt.
Lite grön chalk i kanten.
Sen monterade jag kransen på en kakservett
och knöt en grönprickig rosett.
 
 
Kortstommen är grå och jag fortsatte hjärt-temat
i skrivrutans stansade överkant.
Ett extra hjärta ur min "hjärtburk" med stansade hjärtan
fick också plats,
samt en God Jul-stämpel och lite mönsterpapper..
 

Kortets baksida och kuvert.
Panduro sålde så bra mörkröda kuvert här
på sin REA i somras och jag köpte ett gäng
till mina enklare kort.
Kunde dock inte låta bli att stansa ut ett hjärta i fliken ;-)
 
Jag gör ju inte två likadana kort nånsin,
men fortsatte spinna på samma tema:
 

Spillpappershögen fick bjuda på Maja-papper.
(Det med gröna rutor är eg sommarpapper,
men vad gör det?)
Röd kortstomme, röda halvpärlor, vita kanter, en spetsrest
hjärtan på rad och en annan kakservett.
Sen kan man ju sätta motivet till höger i st f till vänster
och göra en annan form på God Jul-skylten.....
 

Stämplade God Jul-hälsningen med brunt
eftersom jag inte blev riktigt nöjd med den röda färgen
inuti förra kortet.
Har också använt brun chalk på detta kort.
 
 
 
 
 
Fick ett ryck och dekorerade kuvertfliken
med en gammal kantstans och lilla hjärtat.
Klistrar lite vitt papper bakom.
 
När jag nu kom hem med julkortshögen från Björkebo
fick de inte plats i julkortslådan
så jag fick ta fram en låda till!!
Åh så skönt det känns!
 
Nu ska lite födelsedagskort fixas -
slutet av augusti och september är det många
som ska firas!
Lite tid till delar vi oss mellan Björkebo och Gävle
men Kjell kan inte längre hålla sig från jobbet,
så nu blir det mer "ordning och reda" nu ;-)
 
Hoppas du har en härlig augusti
och att scraplusten frodas!
Det gör den här!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Wooow! Vilka fina julkort. Perfekt stl och lagom med dekos. :) Jag har kommit sv mej med julkorten känns det som.....ja allt pyssel har kommit av sej. Hmmm...hoppas jag får nya tag snart

Kram kram

Postat av: Lotta

Hej hittade in till dig via en annan blogg. Är ju oftast så.
Inte bara jag tydligen som påbörjat tema JUL redan. Gäller o va ute i god tid för att få ihop lite till kommande julmarknader.
Jag säljer bara lite lite kort och mest tomtar av lera.
Ha de gott, vänligen Lotta i Kalmar

2014-08-19 @ 19:50:22
URL: http://livetsbergodalbana.blogg.se
Postat av: Monica =)

Hej där!
Så klokt att starta med julkorten i god tid, där är jag rätt hopplös.... Flest blir det strax efter jul då inspirationen är på topp o allt annat lugnat sig lite =) Å andra sidan finns de kvar till julen som kommer! Men jag ska faktiskt ta mej i kragen o varva med lite julmotiv jag med!

Regnblåsiga hälsningar, Monica

PS: Glöm inte distressruteutmaningen ;-)

2014-08-19 @ 21:11:26
URL: http://monica66.blogg.se
Postat av: Linda

Önskar att jag hade samma inspiration att göra julkort som du har... Har inte gjort ett enda, så det lär bli stressigt i november... Jättefina kort du har gjort!
Kramar

2014-08-20 @ 22:05:56
URL: http://kreativgegga.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0