28 augusti -14 "Ett julkort i vecka" v 35

Julkortshögen växer till min glädje.
Här kommer veckans julkort:
 

Tänk så mycket gamla papper man har
i sina gömmor.
Hittade det här, som ju inte var mycket till "kuvertpapper"
så det får bli ett vanligt rött
kvadratiskt kuvert till det här.
 
Tog cardstock i riktigt tomterött
för att matcha hjärtana på papperet.
Renar i olika storlekar fanns på papperets ena sida.
En av de största fick bli motiv.
 

Insidan fick också en liten ren under "stjärnhimlen"
och de utstansade snöstjärnorna
fick plats längst ner.
 

Till sist kortets baksida.
 
Ja, nu börjar det kännas att hösten närmar sig.
Kvällarna är mörka och björkarna
börjar få en del gula löv,
även om vi fortfarande har härliga soliga dagar.
 
Jag hör till dem som "håller emot"
och går i korta byxor eler kjol
och sandaler så länge det bara går ;-)
Jag tror på att göra som min mormor sa:
"Frysa in hösten och svettas in våren".
 
På lördag är det scrapträff i Gävle
och det ska bli så kul att träffa alla igen.
Längtar!!
 
Ha det gott
och scrappa lugnt!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Superduperfint julkort! Jag känner att nuuuu måste jag hänga på i din fart minsann. :)

Kram kram

Postat av: Monica =)

Hej där!
Du är allt bra flitig med julkorten, hos mej brukar det bli rätt körigt när det närmar sig... Fast idag blev det faktiskt ett!
Härlig scrap-lördag till dej, ska bli kul att få beundra resultatet senare.
Soliga hösthälsningar, Monica

2014-08-29 @ 14:13:15
URL: http://monica66.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0