6 augusti -14 Krispigt vitt....

Visst är det vackert med krispigt vitt!?!
Har tidigare gjort en vit tändsticksask till en vän.
Nu har en god vän till henne
frågat om hon fick beställa en liknande.
Likadan gör jag ju inte -
vill inte göra "kopior" - bara original!
 

Valde att använda dies ur ett set från Spellbinders
som är så läckra och har rätt storlek
och proportioner för en stor tändsticksask.
 
Många vita halvpärlor
fick också pryda asken.
 

För att få lite höjd på asken
sansade jag ut en oval utan mönster,
limmade ihop båda för att få stadga
och monterade dem sen med 3D-kuddar.
 
Fjärilens vingar har jag böjt över skaftet på en virkkrok
så de blir rundade och fina.
En kant med stickles runt asken
och runt fjärilsvingarna
glittrar fint, man syns inte så bra på fotot.
Fjärilen fick jag, bland andra fina scrapsaker,
i födelsedagspresent av Åsa, tidigare i sommar.
 
På askens kanter har jag också klätt med vit cs
och dekorerat med en lagom lång bit
utstansad med den spellis som är knäppet större i detta set.
Man behöver ju inte alltid använda hela!!!
 

Undersidan på asken måste ju vara platt
så att asken ligger bra på bordet
men en vackert mönstrad oval,
lika den på askens ovansida,
fick rama in min namnetikett.
 
Hoppas nu att beställaren blir nöjd!
Asken ska flytta till Nice!!
 
Idag har Åsa, Mickan och Fredrik kommit hit till Björkebo
på en blixtvisit mellan Mickans jobbpass.
(Hon jobbade natten till idag
och sen em - kväll imorgon igen)
De stackarna hade med sig ett hällregn
och riktigt mycket åskmuller.
Vi, som längtat efter regn så  l ä n g e!!!
Men sån otur för dem
som är här så sällan och så kort tid!! :(
Hoppas de får badväder imorgon fm!!
--o--
 
Fick en kortbeställning också
så jag har nog snart något att visa igen
om du vill se!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Så himla fin! Och jag känner likadant, inte kul att göra precis likadana.
Kramar

2014-08-07 @ 13:52:53
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Din ask är helt underbart fin, älskar vitt!
Vi hade otur med vädret, men bada kan vi ju göra hemma också - även om inget går upp mot ett dopp i Ljusnan. :)

2014-08-08 @ 20:35:25
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Camilla

Jättefint dekorerat:) Sååå vackert med vitt. Gissar att beställaren blir mer än nöjd:)
Kram och ha en fortsatt skön helg!

2014-08-09 @ 17:04:33
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: HannaPanna

Men åh så vackert <3

2014-08-15 @ 15:14:51
URL: http://hannapannaspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0