28 december -14 Mera jul trots allt....

Ja, jag trodde allt att det var färdigt med julkort,
men så ramlade det in några till fina
från några av mina blogg- och fb-scrapvänner,
dan före julafton.
Så glad jag blev!!!
 
På juldagen var det alltså dags
att fixa några kort till
för att även dessa goda glada vänner
skulle få ett kort,
även om det inte kom fram
förrän det blir vardagar igen.
 
Här kommer några av dessa:
 
 
Visar kort + kuvert direkt idag,
så inlägget inte blir så långt.
Papper ur spillpapperslådan,
men ett var tillräckligt stort till kuvert.
 
 
Även de här papperen hittade jag i spillpapperslådan.
Tyvärr är de fotade i lampljus
och att få till rätta färger då
fixar jag yvärr inte alltid.
Valde en mörkröd kortstomme
och chalkade i rött på det här kortet,
men chalkfärgen är mycket dovare irl.
 
De rhinestones jag dekorerat med
är däremot rödare än de ser ut på bilden
mystiskt ;-)
 
 
Den fina hjärtkantstansen
har jag hittat på ICA MAXI.
Visst är den söt!
Bågarna i nederkanten är stansade
med en Fiskarsstans.
Hjärtat är Spellbinders,
ett slätt och ett scalloped
ur två set som passar ihop.
De innehåller flera storlekar
och är såå användbara.
 
 
En tomte med julgris
får avsluta dagens kortparad.
Det finns förstås insidor
och baksidor på alla kort,
men dem får ni inte se den här gången.
Nåt får vara en överraskning
till kortens mottagare.
 
Det här är nog det sista inlägget jag gör
från min gamla dator,
som är så oerhört trött!!
Har fått en ny i julklapp av min snälla man
och Åsa använder all sin pedagogiska förmåga
för att lära mig använda den.
Nytt operativsystem, pekskärm med "appar"
och en massa finesser jag inte begriper -
få se om jag klarar detta!?!
Ska i alla fall bli roligt att jobba med en dator
som inte är så "ovillig" som den här,
som suckar så fort jag slår på den:
"Ska det där verkligen vara nödvändigt???"
 
Kram på er!
 
Återkommer förhoppningsvis
från min nya dator
med ett inlägg i Helihakbloggen
på tisdag.
Håll tummarna!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Zora

Härliga julkort! Skönt att höra att det bara är för år. När börjar vi med nästa års julskörd? Januari..februari..

2014-12-28 @ 19:09:54
URL: http://lofquisten.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Dina sista julkort för i År blev sååååå fina:))
Läckra papper, dies, dekorationer och jag gillar dina vimplar:))

Spännande med en ny dator, men väldigt jobbigt att lära sig en ny;)Hoppas du lyckas nu så vi får se fina inlägg 2015:))

Nu önskar jag Dig Ett Gott Slut Och Ett
Gott Nytt År!

Kramizar Marie

2014-12-31 @ 11:17:48
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Spännande att ta tag i ny dator , men sååå jobbigt innan det flyter på.
Som vanligt fina mysiga kort av dig. Alltid genomtänkta i färg och layout.
Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och många fler mysiga kort för oss att inspireras av.
Kram Eva

2014-12-31 @ 16:55:12
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0