10 februari -14 Hi honey.....

I lördags tröttnade vi på tristessen med gråvädret
och gjorde en utflykt till Uppsala.
Tänk, där fick vi faktiskt se en glimt av solen!!
Det hade vi inte trott!!
 

Där kikade jag in hos både Scrapdraken
och Papper,
och hittade en del "scrapgodis",
bl a detta REA-papper - det norpade jag direkt!!
 

Tänkte genast på den här söta digisen från Mo Maning.
Visst är den bedårande!!
 

Färglade för att matcha mönsterpapperet,
som vanligt med akvarellfärger på akvarellpapper.
Det är så bra att kunna blanda till precis de nyanser man vill ha!
Motivet är utstansat med en spellis.
 

Jag valde att inte dekorera så mycket
för att låta det fina mönsterpapperet tala.
Ett par tags torrembossades
och färgades in med limegrön resp vit chalk.
Lite pärlband knöts fast med en grön lintråd.
 

Lite ljusgrön bling fanns också på REA
och fick vara med på kortet
tillsammans med en honungsfärgad rosett.
 

Stansade insidans skrivpapper med samma spellis
men stoppade när jag kom till halva.
Sen skar jag papperet i lagom storlek
och prydde med bikakepapperet.
Stämplade en text och ett par "bin" (eg humlor)
Texten på bikakepapperet har jag skrivit själv.
 

Baksidan fick en hjärtekant
och min namnstämpel.
 
 
Kort och kuvert, som vanligt!
Ja, gott folk, det var allt för idag....
 
Under dagens promenad visade sig en blek sol
här i Gävle också!!
All snö är borta, så det blir nog bara skidåkning i fjällen iår ;-)
Här återstår nog bara att vänta på våren...
Ha en bra vecka!
 
Imorgon bloggar jag som DT för Helihak
och visar en pesentpåse
som passar bra att ge bort på Alla Hjärtans Dag.
 
 imorgon och KRAM!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Stämpeln passade ju perfekt till det fina papperet. Ditt kort är såååå fint! Smart att använda halva spellisen, superfint!

2014-02-10 @ 21:28:58
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Ett fasligt tufft, fint och gulligt set,
snyggt kuvert till kortet och bra text :)
Ha det gott!
Kram Lisa

2014-02-11 @ 03:07:26
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Det här kortet tokgillade jag:) sååååå fint:))
Motivet passade ju perfekt och du har färglagt den sååååå fint:)) Pappret är också så läckert, gillade dina tags:) Kuvertet blev jättesnyggt:))
Du är så duktig:))

Ted (sonen 17 år)ligger med 40 graders feber och rejält ont i halsen:( Typiskt när han nu har sportlov. Här har all snö smält bort och vi har plusgrader.

Må så gott
Kramizar Marie

2014-02-11 @ 12:06:23
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Linda

Vilket underbart kort!! Så himla (humla? ha, ha!) söt stämpel, och grym färgläggning. Passar perfekt till pappret.
Här har vi inte heller någon snö kvar, fast jag tycker ju bara att det är skönt.
Kramar

2014-02-11 @ 12:12:00
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: sara s

Oj, oj, sicket fint kort!!!
Supersmart att bara köra halva diesen, det blev verkligen fint, det kommer jag att apa efter!

2014-02-12 @ 07:19:12
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0