10 januari -14 "Nyårsönskekort" till en bloggvän...

Som ni nog förstått gillar jag snö.
Ja, jag gillar alla årstider
och tycker att de alla har sin charm.
Jag älskar höstens färger och höga klara luft,
vinterns skidturer,
vårens spirande grönska (fast inte allt pollen,
men man får ta det onda med det goda)
och sommarens sol och bad.
 
Har förstått att alla inte är som jag
utan helst skulle ha sommar, sol och värme jämt,
bl a mottagaren av detta kort ;o)
 
Ja, så här brukar ju ett nyårskort inte se ut,
men till just denna färgstarka, solälskande bloggvän
tyckte jag det var perfekt.
Det gjorde hon också, visade det sig ;o)
Jag har glittrat vågorna med stickles.
Det syns inte så bra på fotot
men i övre hörnet kan du se.
Har använt spill från diecuts till de vita vågorna.
 
Den här lilla kotten, i olika situationer,
hör till mina favoriter!
Tyckte den passade till detta somriga papper!
Stämplad på akvarellpapper
och färglagd med akvarellfärger.
 
Insidan med dekor av samma papper
och en vit skrivyta.
 
Kortets baksida.
 
Kuvertet med ett härligt vågmönster.
 
 

Ja, kuvertet med sitt kort har nu kommit fram
fick jag höra idag.
När kuvertet är så här mönstrat
får man använda en adressetikett
så brevbäraren kan läsa vem som ska ha brevet;o)
 
Ja, nu har vi fått snö här i Gävle i alla fall.
Det började snöa medan vi packade bilen igår
för att åka hem från Björkebo
och inatt har regnet här övergått i snö.
Hoppas det kommer mer
så att skidspåren blir fina!
 
Ha en trevlig helg!
Här har Åsa bjudit in till scrapträff imorgon.
Ska bli jätteroligt att träffa vårt glada scrapgäng igen
för 12 timmars scrap, skratt och snack!
Kram på dig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Jepp, passade mottagaren perfekt! Så imponerad över allt arbete du lägger ner på varje kort med både utsida, insida och baksida. Och matchande kuvert till dessutom! Detta kortet har nu fått en hedersplats i min pysselhörna så jag kan se det varje dag och bli glad.
Vi har fått lite, lite snö idag, men det smälter så fort det landar på backen. Och så visar sig solen lite, och så regnar det. Knasväder.
Hoppas ni får kul på scrapträffen imorgon och får gjort massa fint!
Kramar!

2014-01-10 @ 22:27:18
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Onkis

Verkligen ett härligt sommarkort.
Läckra färger och kotten är så söt.
Kram!

2014-01-10 @ 22:35:55
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Sindra

Ett helt underbart kort med kuvert! så härliga färger och genomtänkt! Gillar igelkotten också ;)
Här har det kommit cirka en decimeter snö nu. Ljust och fint blev det :)
Vad roligt med scrapträff. Ha det riktigt skoj och pyssla loss i goda vänners lag.
Jag önskar dig också ett riktigt fint år 2014!
Kramar!

2014-01-11 @ 12:08:48
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Otroligt läckert kort du gjort till din vän:)Riktigt somrigt:))Den lille kotten är sååå söt:)
Kuvertet är också så fint som vanligt:))
Du är sååå duktig:))

Hoppas ni hade en trevlig scrapträff:))

Ha nu en fin Söndag
Kramizar Marie

2014-01-11 @ 23:06:41
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Pernol

Hej Margareta! :-) Så läckert kort du har gjort! Jag gillar det skarpt. :-)
Vet du, jag är som du. Jag gillar alla årstider och tycker att alla har sin charm. :-) Men nog förstår jag de som vill ha värme året runt.
Så många snygga kort du gjort sen jag var här sist. Va produktiv du är! :-) Jag var ju på en två dagars pysselträff i oktober. Det blev många alster gjorda där. Jag var tvungen att ta en paus. Det blev en lång sådan. Men nu är jag på gång igen. :-)
Ha det gott! Kram Pernilla

2014-01-12 @ 08:02:41
URL: http://pernolpysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0