14 juli -14 Hemma i trädgården igen.....

  Ja, då är vi tillbaka från vår Östersjökryssning.
Vi har sett så mycket vackert och intressant,
men konstaterar, som alltid,
att det är så skönt att komma hem igen.
 

Klängrosen Flammentantz hälsade oss välkommen
med en bedövande blomsterprakt.
Om du vill kan du jämföra med den försiktiga begynnelsen
i mitt förra inlägg här under för en dryg vecka sedan.
De roliga fyrkantiga betongkrukorna
hittade jag på en utflykt tillsammans med Åsa
dagen innan resan.
Få se vad som ska få växa i dem...
 

Som du ser väller rosen över alla breddar
och då har vi ändå plockat två stora buketter
till vänner som kommit förbi idag.
Det gäller att inte låta det bli nypon
för då lägger den av att blomma!!
 

På andra sidan spalje-planket
har den röda frodiga
sällskap av en lite blygare men utsökt vit ros.
Det är egentligen också en klängros
men den fryser ner så mycket varje år
att den aldrig hinner börja klänga ;-)
Den gläder mig ändå med sina fulländade
doftande blommor.
 

En klematis har slingrat sig upp i körsbärsträdet
och satt igång att blomma.
De små rosa "fläckarna" ni ser
är en rosenspirea som ochså växer under körsbärsträdet
och de vita "keramikfröna"
kröner armeringsjärn jag har att stötta klematisen med
innan den kommit upp till grenarna
och kan klättra själv.
 

Kungsljuset och Plymspirean har också börjat blomma
medan vi var borta - härligt!!
Grannpojken har "plockat kantsmultronen åt mig"
(så bra att det rör sig i trädgården när vi är borta!!)
Min vita näva däremot, tjurar och vill inte blomma -
undrar varför??
 

Älskar vita blommor!!
De lyser upp i trädgården
och den här vita malvan blommar villigt
och sprider sig, så den trivs nog där jag planterat den.
 
Jodå - det finns ett julkort för vecka 28 också:
 

Craftcardstock, en go tomte, spillpapper,
ett uystansat hjärta, pappersspets och lite bling.
 

Insidan på kortet med stämplad julhälsning
och ett hjärta med rosett.
 

Matchande baksida
och idag ett vanligt "brunt kuvert" ;-)
 
Imorgon bloggar jag för Helihak
så då får ni kika in där om ni vill!
Kram!
  
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bili

Härligt julkort, gillar din goa tomte :) Har "kollat runt" i din trädgård, helt ljuvlig, där skulle man vara. Dina blommor blommar så vackert i olika färger, förstår att du gläds åt dom. Håller med dej om att det är skönt att komma hem efter att man varit borta en längre stund, men man har något med sej i bagaget att tänka på när vintern kommer. Ha det så bra bland blommorna. kramar bibbi

2014-07-15 @ 07:10:08
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Onkis

Du är såå duktig med dina julkort, och fina är dom också.
Lika så i din trädgård, vilka fina växter du har.
Kram!

2014-07-15 @ 15:34:52
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0