17 juli -14 Varmt så man smälter.....

Härligt soligt och varmt!!
Jag sitter i trädgården i soffan vid "rosenväggen"
och bloggar idag.
För att inte riktigt smälta bort
har jag fällt upp parasollet så jag kan sitta i skuggan.
Såg ett så härligt kort igår på fb
med en smältande snögubbe. Det skulle ha passat här idag!
Kortet jag visar har jag gjort i min svala sköna källare ;-)
 
 
Det är nog därför den här snögubben
ser så glad ut - han slapp smälta!!
 
Var in på Panduro i förrgår och hittade några julpapper på REA.
Jag gör ju kuvert till mina kort
och då brukar jag vara noga med pappersval.
Det här papperet kunde jag inte motstå,
trots att det inte alls var ett "kuvertpapper".
Vit cardstock och båda sidorna av mönsterpapperet
ser du på kortet.
Snögubben fanns också där.
Stansade ut den med en spellis
och den scalloped bakgrunden i vit cs till halva
och den mörkare sidan av mönsterpapperet
till andra halvan, för kontrastens skull.
 
 
Har ju hittat på ett sätt att göra kuvert "på raken"
när papperet inte fungerar för de vanliga
med kuvertfliken i ett hörn.
Så här blev det idag.
Visst är det en söt ekorre!?!
 
 
Här är kortets insida, med stämplar och kant i mönsterpapperets båda sidor.
Idag är kortet vikt i vänsterkanten
eftersom jag stansade kanten med en ny spellis.
Då blev det snyggt med mönsterpapperen
som stack fram där under.
 

Kortet och kuvertet - lite snett fotat
men det får ni ta ;-)
 
Nej, nu börjar det bli för varmt för både mig och datorn,
trots parasollet, så nu slutar jag för idag.
Lovar att visa något somrigare imorgon -
men nu har jag i alla fall gjort ett julkort även denna vecka ;-)
Ha det underbart nu när den efterlängtade sommare är här!!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zora

Härligt kort och snyggt papper. Kul när man hittar billigt och snyggt papper.

2014-07-17 @ 15:23:27
URL: http://lofquisten.blogspot.com
Postat av: Maritha

Åhhhh det här är bara helt underbart fint. Älskar färgerna du valt..... woooow! Hejja dej som kämpar på med julkorten ;)

Kram kram

Postat av: Onkis

Den snögubben ser verkligen go och glad ut, och ditt julkort är jättefint.
Kul och hitta fina papper på rean.
Kram!!

2014-07-18 @ 07:30:27
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0