18 juli -14 Tänker på dig....

 
Idag bloggar jag som DT för Momas.
I början av sommaren kom några nya stämplar
och här har jag har använt en av dem.
 
 
Åsa kom med en hel låda "tråkiga papper"
som fick bo i min källare
och där hittade jag bl a det här
ur Primas Sparkling Spring Collection "Giselle".
Tyckte blommorna stämde så bra med Momas fina rosor.
(Tråkigt blir roligt när det flyttar till någon annan ;-)
 

Texten är inkopierad på sin plats i datorn
och alltihop utskrivet på akvarellpapper.
Jag färglägger med vanliga akvarellfärger.
Har stansat ut skylten med en Sissix die som skär och embossar.
Lät den sitta kvar i dien och chalkade genom hålen med rosa chalk.
Så har jag vikt upp kanten runt om med en böjd pincett.
 
 
Jag monterade den på en grön cardstock,( lika som kortstommen)
som också är utstansad med samma die.
Både skylten och det gröna underlaget är monterat med 3D-kuddar
för att få lite höjd.
 

Vitt ritpapper bakom mönsterpapperen
och dess överkant är stansad med en kantstans
från ek-success.
Metallhörn en fjäril, halvpärlor och en dubbel rosett
(knyter den med hjälp av en plastgaffel )
 

I högra hörnet finns ytterligare en fjäril.
Jag har färgat vingarnas ytterkanter med ljusblå chalk
och gett den antenner av "pistiller" till blommor.
 

Kortets insida med mer av det vackra papperet.
 

Baksidan.....
 

.....kuvertet (love it!!)....
 

...och kortet med sitt kuvert.
 
Ja, mina vänner, det var allt för idag!
Välkommen in till Momas lil'shop of stamps och hitta
inspirerande texter och bilder
att använda till ditt eget skapand!
 
Sitter även idag på altanen och bloggar
och njuter mellan varven av min ljuvliga trädgård,
inte perfekt och ogräsfri
men ständigt växande, växlande och överraskande.
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bili

Vackert kort, fint med alla rosorna. Mönsterpappret passar väldigt bra till Momas ros och med din pincettuppvikta kant, ser det ut som ett porslinsfat, hur snyggt som helst.Det här kortet gillar jag skarpt.
Visst är det skönt med källare, blir svalt på sommaren. Ops, nu mullrar åskan, lite skrämmande tycker jag, men jag är inte rädd. Ha det så bra på altanen. kramar bibbi

2014-07-19 @ 12:45:06
URL: http://kortfonstret.blogspot.com
Postat av: Onkis

Du har tur du som har en dotter med "tråkiga" papper :)
Tyckte det va ett jättefint kort med en jättefin stämpel.
Kram!!

2014-07-20 @ 21:31:01
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Evas pyssel

Du lyckas sannerligen hitta de perfekta papperen till dina kuvert. Just nu letar jag också papper med ett hörnmotiv för att göra kuvertkort. Blompapperet var jättevackert tycker jag.
Kram Eva

2014-07-20 @ 22:34:33
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilket underbart vackert kort i ljuvliga färger.
Så snällt av Åsa att komma med så fina papper.
Kram och ha en härlig vecka!

2014-07-21 @ 08:20:49
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0