22 juli -14 Grönt är skönt....

Fortsätter att botanisera i Åsas låda
som hon "dumpat" hos mig (TACK Åsa!).
Perfekta kuvertpapper hittade jag massor
bl a det här:
 

Visst är det härligt grönt och skönt!
 
 
"Kortet till kuvertet" blev så här.
De söta vännerna från hÄnglar och stÄnglar fick flytta in.
Det bruna papperet med gröna blommor
fanns också i Åsas låda.
Veteaxen är en nyköpt die från Helihak
av fabrikatet Cherry Lynn.
De små fina gröna, gula och bruna blommorna
kommer också från Helihak.
Textstämpeln är från InkyWings.
 

Insidan med blommor och solsken.
Det passar perfekt idag, när vi haft över 30 grader i skuggan ;-)
 

Även baksidan fick en "kuvertflik" som dekor
samt min namnetikett.
 

Ja, här är kortet och kuvertet.
 
Idag har det alltså varit jättevarmt och soligt.
Fick underbart besök igår av Mickan, äldsta barnbarnet, snart 20,
så nu har jag haft badstrandssällskap i två dar!
Härligt!!
Hoppas att du också haft chans att svalka dig
i böljan eller skuggan!
Visst är det härligt att det är varmt och fint
men jag orkar inte med solen så långa stunder.
Tack och lov är det svalaste rummet här
det där jag har min kortverkstad ;-)
Det kommer mera.....
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Ohhh så gulligt kort!!! Och vilken tur du hade som fick så fina papper av "dotra" =)

Kram i värmen

2014-07-22 @ 23:06:15
URL: http://www.marithaskortochscrap.blogspot.se
Postat av: Onkis

Va roligt att ha en dotter som har massa papper hon inte vill ha som du gillar och har användning för, bättre kan det ju inte bli :)
Och fina kort och kuvert gör du också.
Verkligen ett fint kort i fina gröna färger.
Kram!

2014-07-23 @ 09:40:19
URL: http://www.onkis.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0