1 juni -14 Momas sommarbukett...

....passar så bra så här i försommartid!
Här i Hälsingland, där jag nu är i vårt älskade Björkebo,
står ängarna i full blomsterskrud.
Njuter i fulla drag!!
 
Idag bloggar jag alltså som DT för Momas lil'shop of stamps.
 
 

Såg ett kort inne i Scraprosas blogg,
som jag har liftat upplägget på.
Pappersval och motiv gör ju att det
blir ett helt annat kort ändå ;-)
Har embossat cardstocken i mitten
med ett blomstermönster från Sissix.
Kantstans från Martha Stewart
är använd till de vita "spetskanterna".
 

Den ljuvliga buketten från Momas lil'shop of stamps
hittar du här.
Jag har skrivit ut den på akvarellpapper
och färglagt med akvarellfärger.
Runt motivet har jag stämplat kanterna med en stämpel
ur setet "Vintage Garden" från Stempelglede.
Motivet är utstansat med en Spellbinder Classic Ovals
och monterat på en rosa cs utstansad med
tillhörande Scalloped Classic Ovals.
 

Valde en av Momas fina texter till en liten "tag"
som jag stansade i kanten
med samma kantstans som det vita.
Satte det på en bit av mönsterpapperets baksida.
En pärla fick fullborda.
 

Kortets insida fick en grön skrivruta idag
för att framhäva den fina texten.
Har använt samma Spellbinderdie-set
men mindre storlek.
 
 
Naturligtvis fick baksidan också sin blomsteräng!
 

Kuvertet är gjort av samma mönsterpapper
men med andra sidan ut
och har alltså blommigt "foder" ;-)
 
Har redan skrivit ut den här ljuvliga buketten
i större storlek, så du får nog snart
se den här igen!
Det är ju så bra med digitala stämplar
att man kan välja storlek själv,
så de passar till det man vill skapa.
 
Monica har just lagt ut
i shoppen.
Klicka på länken här ovan, så får du se!
Så fort jag kommer hem till min skrivare
ska jag printa och skapa -
blev såå inspirerad!!
 
Nu väntar gräsmattan på att få bli klippt
så jag får sluta för idag.
Solen lyser och fåglarna kvittrar!
Vad kan man mera begära?
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Det här kortet är underbart vackert! Gillar hur du fick till det med bandet på slutet. ♥

2014-06-02 @ 16:35:46
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maritha

Åhhh så gulligt kortet är. Vilka härliga färger. Tänk att du är så duktig så du gör kuvert till oxå....det blir väldigt snyggt ihop med kortet :)

Kraaaaam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0