10 juni -14 Fågelsång och sommarblommor....

Köpte scraptidningar när jag var i London.
De har ju ett helt annat pris där - ca 50:-!
En av dem innehöll ett fint set stämplar med fågeltema,
men även några blommor.
Idag har jag använt några av stämplarna,
både svalor och text.
 

Hade ett papper med fågelmönster i mina gömmor
så det fick vara med idag.
Lite ljusgröna rhinestones och en glittrig större "knapp"
som jag hittade på ICA-MAXI!!
De fina bladen fick jag utstansade av en vän.
Då var de beige, men jag har färgat dem med chalk "bambu".
Hortensiablommorna hör till de första jag köpte
när jag började scrappa .
Det prickiga papperet bakom bandet är baksidan på mönsterpapperet.
 

De är papperen blir det ju så
läckra kuvert av!
Men har du sett - kuvertet är alldeles snett!!
En vän var här och scrappade med mig
och vi pratade så jag skar papperet fel ;-)
Kan alltså hända även en van kuvertmakare!!
Tack och lov gick det ju att använda ändå!
 
 
Den fina "fågelsångsraden" fanns också i setet,
liksom många småtexter, t ex denna Just for you.
Papper ur samma serie.
Visst är det vackert!
 

Lite dekor även på baksidan.
 

Till sist kortet och kuvertet.
Du kommer säkert att få se flera stämplar
ur detta set på mina kort i sommar.
Love them!!
 
Hoppas du haft en lika skön dag som jag!
Åsa slutade tidigt, så vi gjorde en liten shoppingtur
och sen har jag provat deras nya bubbelpool
ute i solen - såå härligt!!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhhh det va ett somrigt och fint kort. Härliga papper.
50 kr är ett bra pris istället för dryga 100 kr som dom flesta kostar här. :)

Kraaaaam

Postat av: Sindra

Åhh vilket underbart kort! Förstår att du är glad i de vackra stämplarna! :) Rena fyndet för tidningarna jämfört med här.
Vilken härlig dag ni fick, åsa och du! :)
Kram

2014-06-10 @ 20:38:49
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se/
Postat av: Åsa

Ditt kort med kuvert är så fint. Tur vi hittade de fina stämplarna, o tänk att tidningarna var sååå mkt billigare. Det är inte klokt att det ska va så dyrt här hemma. Tack för idag, det var en mysig eftermiddag.

2014-06-10 @ 21:05:36
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Rosa

Mycket fint! Verkligen ett härligt kuvertpapper!
Kram Rosa

2014-06-11 @ 14:44:13
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Linda

Så många fina kort du har gjort sedan sist jag var inne! Blir lite avundsjuk på din kreativitet då min egen ligger på is just nu… Men det kommer tillbaka, det gör det alltid.
Hoppas att du har det underbart i sommaren och värmen!
Kramar

2014-06-12 @ 16:08:44
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Eva

Vilken tur att hitta så fina stämplar i en scraptidning. Jag brukar också förse mig och har samlat på många mönsterpapper som inte finns här. Kul att ha något annorlunda.
Kram Eva

2014-06-12 @ 18:58:46
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carina

Många fina kort du visar, sen jag tittade sist.
Här har tiden varit upptagen av studenfirande. Kram

2014-06-14 @ 10:03:42
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se
Postat av: snojbi

Åhhhh såååå himlans fint

Kraaaaam

2014-06-14 @ 14:48:31
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: snojbi

Åhhhh såååå himlans fint

Kraaaaam

2014-06-14 @ 14:48:31
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Christina

Du gör jätte-fina saker, jag brukar kika in här då och då, har sett att du målar med akvarell-färger, har du några du kan rekommendera. Jag är själv på nybörjarstadie, övar med Distress Markers, (då kikar jag hos din dotter :-) ) men skulle gärna vilja öva med akvarell-färger också.

Svar: Hej Christina!Tack för dina rara ord! Jag blir så glad!
Angåede akvarellfärger:jag har en liten 12-färgers låda med studiofärger, som jag haft i evigheter. Du kan se den i Helihaks blogg just nu, för jag la in den i mitt DT-inlägg för den här veckan. Det är en enkel och billig låda (tror den kostar under 300:- nu - min är nog 20 år....)
har ganska nyss köpt en ny med riktiga artistfärger - dyrare och bättre, men lite mer svårjobbade tycker jag, eftersom de är så oerhört pigmentstarka. Den är kvar hemma - jag är ju i stugan nu. Det är också en 12-färgers låda. Med 12 färger kan mn blanda sig fram till alla upptänkliga nyanser - det är en del i det roliga tycker jag.
Kolla så de inte har vitt (det är ju papperet) och helst inte heller svart (det blandar du sjärv med brunt + blått) för det är bättre att få flera kulörer i lådan.
Själva målandet är mycket likt det med distrespennorna + vattenpensel. när jag blandar till färger är det bra att ha spillbitar av akvarellpapperet att provmåla på för att kolla nyanderna, när de torkat.
Lycka till!!
MormorMargareta

2014-06-16 @ 21:11:58
Postat av: Camilla

Ja, det är verkligen ett vackert kort. Gillar färgkombinationen. Stämplarna är jättesöta.
Hoppas du får mycket glädje av dem:)
Kram och ha en fortsatt fin vecka!

2014-06-16 @ 22:34:03
URL: http://kortmillas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0