18 juni -14 Fjärilsfladder från Reprint....

Hittade ett så underbart "kuvertpapper" från Reprint.
 
 
Fjärilarna fladdrar runt kanterna på papperet
och gör att det blir ett fint kuvert.
Baksidan har fjärilar över hela papperet.
 
 
Valde "craftpapper" som kortstomme
och satte ett utstansat ritpapper bakom mönsterpapperet.
Visst är hon söt, tösen!!
 

Hade en utstansad fjäril i mycket blekt blått.
Ville ha lite mer färg på vingarna
och här i Björkebo har jag inte med mig allt,
så då tog jag en blå ögonskugga och färgade in ytterst på vingarna. 
Beigefärgade halvpälor och ett litet pärlhjärta.

Satte en blomma bakom ritpappershörnet
och fäste med en blombrad som jag fyndade
på Lilla Handarbetsbodens slutrea.
De stänger nu - snyft! Kommer att sakna Leif och Majken!!
 
 
Blomserbuketten hålls ihop med en rosett.
 
 
Insidan fick skrivruta i ritpapper,
blomma bakom hörnet och en brad,
som på framsidan.
Klippte ur ett par fjärilar ur papperet
och satte dit ett hjärta.
Text ska jag komplettera med
när jag vet vem som ska få kortet.
 

Baksidan med mönsterpapper hörnstansat
med min kära "stjärtstans"
och min namnetikett.
 

Kortet med sitt kuvert.
 
Ja, som du förstår, är jag nu i mitt sommarparadis Björkebo.
Solen lyser på oss idag,
men nordan blåser så björkarna viker sig.
Tur vi har lä på vår altan!
Nu ropar Kjell att kaffet är klart,
så då kilar jag ut dit!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Åhhhh så himla gulligt kort! Va fiffigt att använda ögonskugga. ...kreativitet när den är som bäst! ;)

Kram kram

Postat av: Lotta

Åh så vackert kort! Älskar alla detaljerna. kram

2014-06-18 @ 21:19:36
URL: http://www.mylittlescrapcorner.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0