13 mars -14 Stora namnsdagsveckan.....

Vårt yngsta barnbarn har två namnsdagar i samma vecka.
Det är en utmaning för kortmakande mormor
(och kanske mamma)!
Inte lätt att variera sig!!
 
Viktoriadagen kommer först:
 

Så här ser utsidan av kortet ut.
Den fina skylten är från ett klippark.
Har glittrat kanten på den med Stickles Platinum.
 
 
Blomhörn med blommor, pyntbär och swirlar med bling.
 
 
Jag har ju pippi på fåglar, så fåglarna på framsidan
fick följas upp av fågelraden överst på skrivrutan.
Vackert spetsblomband pryder insidorna.
Grattis, utstansat med en ny die från Mandys,
passade precis i mönsterpapperets "medaljong".
Ett fint blommigt band och några halvpärlor
pryder också skrivrutan.
 
 
Kuvertet fick ju en fin kuvertflik.
 

Kortet och dess kuvert,
som nu flyttat hem till Matilda Viktoria,
som sa att hon gillade sitt Viktoriakort.
 
Imorgon står det alltså Matilda i almanackan,
så ikväll får jag göra klart det kortet ;-)
Har valt helt andra papper och annat upplägg.
Hur det blev får du snart se
här i bloggen.
 
Imorgon är det fredag
och jag ska hämta Matilda vid skolan för övningskörning
(och kortöverlämning och lite namnsdagsfirande)
 
Hoppas du får en härlig helg!
Det låter som om vädret slår om
och inte blir så kul för dig,
men kanske bättre för mig, som gillar regn
och blötsnö som sänker pollennivåerna.
 
På söndag drar jag till fjälls
och hoppas på sköna skiddagar!
Kram på dig!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Vilket snyggt Viktoriakort med kuvert! Såg när jag var på Panduro för en stund sedan att de hade rea på ett 6x6 mönsterpappersblock med fåglar på. 39 kr tror jag, kanske något för dig?
Tack för fina kommentarer på alla ställen :-D
KRAM Rosa

2014-03-13 @ 20:53:51
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Onkis

Det va ett jättefint namnsdagskort,
lite vårligt med fina blommor & fjärilar.
Kram!!

2014-03-13 @ 21:14:34
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Linda

Riktigt, riktigt snyggt! Gillar hur du satt namncirkeln över öppningen. Och så himla fina och matchande blommor.
Kramar

2014-03-13 @ 22:33:58
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Sandra Lindblom

Hej kära Margareta =)

Vilket vackert kort du visar som jag är helt övertygad om att ditt barnbarn kommer bli så glad åt! Tusen tack för titten det var ju ett bra tag sedan jag bloggade nu men hoppas jag fått ny lust nu så den håller i sig. Har ju så klart pysslat ändå men inte orkat visa det på min blogg bara.

Härlig att du ska till fjällen det ska vi ochkså i morgon på lördag men då bara över dagen med mitt jobb. Jag och barnen åker lite slalom i Björnriket så jag hoppas på fint väder!!

Ha det så bar och bamsekramar och trevlig helg på dig!! Hälsningar Sandra!!!

2014-03-14 @ 09:53:55
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/
Postat av: Camilla

Jättefint kort med fina fjärilar på. Rosa är verkligen en fin färg.
Ha en fin helg!
Kram

2014-03-14 @ 14:44:23
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Carina

Jättefint namnsdagskort. Kram

2014-03-17 @ 18:07:05
URL: http://stickochpysseltokig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0