2 mars -14 Ett julkort i veckan - v 8

Julkortet för v 8 visar jag idag:
 

På Syfestivalen i Älvsjö för ett par veckor sen
köpte jag en så fin CherryLynn-die.
Det är den du ser som en vit kant längst bak
på det här kortet.
Det fina mönstepapperet har jag använt tidigare
men det är ju kul att se hur olika korten faktiskt blir ;-)
Klicka här om du vill jämföra!
Det fina paret med sin järneksbukett fick vara med idag.
Ett brett guldprickigt organzaband
fick dölja pappersskarven,
som ju alltid blir när jag gör kuvert till mina kort.
Gjorde en rosett av samma band
men jag klippte det hälften så brett.
Halvpärlor i guld fick följa upp det prickiga bandet.
 

Skrivrutan inuti kortet är stansad med
en likadan die fast en storlek mindre.
(Det är tre i paketet)
Satte en likadan röd blomma under hörnet
som den på framsidan
och en likadan blombrad.
 

Kortets baksida fick också dekor av mönsterpapperet
samt en namnetikett.
 

Kuvertet, som ju är lika som det till kortet v 6.
 

Kort och kuvert för v 8 är nu lagda i julkortslådan.
Imorgon ska jag fota kortet för v 9,
som också ligger klart.
Jobbigt att kunna fota i det gråväder vi bjuds.
Hoppas på bättre tider!!
Det blir ju trots allt ljusare och ljusare
för varje dag som går!!
 
Om du är trött på mina julkort
kommer annat "godis" sen ;-)
 
På lördag blir det scrap för hela slanten i Avesta.
Ska bli såå roligt!!
Ha en trevlig vecka!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: snojbi

Vad du är duktig som gör ett julkort i veckan.
Görfint blev det

Kraaaaam

2014-03-03 @ 05:41:50
URL: http://snojbi.blogspot.se
Postat av: Titti

Riktigt fint och så stämningsfullt och så snygg din die är som di införskaffat dig. Kram från Titti

Postat av: Evas pyssel

Fint julkort och du kan konsten att ta vara på allt av papperet. Visst är det bra att ha julkorten färdiga i tid. Det gäller bara att få inspiration när det närmar sig midsommar.
Ha en bra vecka. Kram Eva

2014-03-03 @ 21:45:27
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Oj! så många vackra kort du hunnit göra sen jag var inne hos dig senast:)
Julkortet blev så gulligt med det vackra motivet, pappret och dekorationer:))
Din nya die gillade jag:))

Må så gott
Kramizar Marie

2014-03-11 @ 10:06:03
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0