23 mars -14 Världens bästa dotter......

....har jag!!
Kanske finns det flera mammor
som också har det ;-)
men min är just världens bästa för mig!
Gjorde ett kort till henne
"bara för att"...:
 

Eftersom både hon och jag älskar
hÄnglar & stÄnglar
fick det bli en av de gamla hÄnglarna.
Kakservetten bakom motivet har jag delat på mitten
och låtit delarna titta fram lite på diagonalen.
 

Hon är stämplad på akvarellpapper
och färglagd med akvarellfärger.
Jag tycker det är en rolig utmaning
att med mina 12 färger blanda fram de nyanser jag vill ha
för att matcha mönsterpapperen.
Den fina texten är en digi från Momas.
Den glittriga "knappen" kommer från ICA MAXI.
 
 
En blomhög i färger matchande det prickiga papperet
och ett par utstansade blad.
De lila blommorna kommer från en ljusmanchett
från nån loppis.
 
 
Har fotat lite slarvigt här.
Naturligtvis finns lika mycket av cardstocken
även i överkanten!
Insidans skrivruta är stansad med samma spellis
som motivet på framsidan.
Stansade ut det i det vita ritpapper
som skymtar längst bak på framsidan.
Det är ju bra att kunna spara lite på papper
när det i alla fall inte syns ;-)
Dekor av kuvertpapperet och en liten spillbit
som jag stansat hjärtan i
samt lite bling.
 
Åsa har överlåtit en hel låda chalks
i olika färger, som hon inte använder
och här har jag valt en purpurfärgad.
Läckert, tycker jag!!
 

Till sist kortet med kuvertet.
 
Igår hade vi en helt underbar dag på fjället
i nydragna spår och med perfekt valla (TACK Kjell!!)
Njöt i fulla drag!!
Tyvärr halkade jag illa på väg till bilen
och slog svanskotan, höften och armbågen hårt i den isiga vägen.
Ajajaj!
Kan knappast sitta, gå eller ligga heller för den delen :(
Hade tur ändå som inte bröt något!
Idag får verkligen bli en vilodag!!
 
Hoppas du ar en trevligare helg!
Tack till er som lämnar en kommentar -
det gläder verkligen!!
Ni andra, blyga, är också välkomna här inne!
Är såå glad över alla besök!!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Onkis

Åh, vilket fint kort Åsa får av dig..
Själv har jag ju inga döttrar men världens bästa söner har jag :)
Fy va ont det gör att så i svanskotan :(
Lova vila & V
vara rädd om dig nu.
Kramar!

2014-03-23 @ 13:18:51
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Postat av: Evas pyssel

Oj oj !! Det där var inte roligt för din kropp. jag har också gått med krämpor ett tag efter att ha lyft en kruka "med ryggen". Hur dum kan man bli. Nu får du vila !!! Vackert kort och vacker tanke. Barnen ( och barnbarnen ) är ju gudagåvor. Man skulle nog tala om det för dem lite oftare, bara så där.
Jag köpte den stickande damen i London senaste mässan.Har du tur finns den kvar annars får du stämplade av mig.
Ta det lugnt nu i vinterhalkan. Kram Eva

2014-03-23 @ 13:47:47
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Linda

Men så tråkigt att du ramlat! Hoppas verkligen att smärtan ger med sig fort så du kan fortsätta njuta av snön som du tycker så mycket om.
Jättefint kort med fint budskap, Åsa måste blivit jätteglad!
Ta det lugnt nu och ha det gött de sista dagarna i fjällen.
Kramar

2014-03-23 @ 14:55:14
URL: http://kreativgegga.blogspot.se/
Postat av: Titti

Hoppas du blir bra snabbt så du kan njuta för fullt uppe i fjällen. Kortet du gjort till Åsa är så fint och klart kan man säga världens bästa dotter , riktigt kul är ju att ni har samma intresse. Många roliga stunder måste det bli , världens bästa sällskap ju. Kramar från Titti

Postat av: sara s

Hoppas du läker snabbt efter vurpan!
Kortet är i vanlig ordning jättefint!!!
Det kan ju sedan knappast bli bättre med ett hÄnglakort till en hÄnglaälskare!

2014-03-23 @ 18:12:28
URL: http://enuffes.blogg.se
Postat av: Sindra

Vilket underbart vackert kort till en fin dotter! :)
Däremot gillar jag inte att du ramlat så illa! Jag hoppas verkligen att värken går fort över. Men precis som du skriver så var du ju en himlans tur att du inte bröt något.
Kram

2014-03-23 @ 19:17:08
URL: http://sindras-gnistor.blogspot.se
Postat av: Sandra Lindblom

Hej =)

Men du är ju för gullig du! Vad glad Åsa måste blivit för detta underbara hänglar kort med så mycket kärlek och omtanke från dig! Jag blir så rörd och glad!

Underbara färger du har jobbat med här på både papper och dekorationer. Och som vanligt ett helt fantastiskt kuvert!

Ha en bra dag i solen! Kramar från Sandra!

2014-03-24 @ 10:32:03
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/
Postat av: Sandra Lindblom

Hej =)

Men du är ju för gullig du! Vad glad Åsa måste blivit för detta underbara hänglar kort med så mycket kärlek och omtanke från dig! Jag blir så rörd och glad!

Underbara färger du har jobbat med här på både papper och dekorationer. Och som vanligt ett helt fantastiskt kuvert!

Ha en bra dag i solen! Kramar från Sandra!

2014-03-24 @ 10:32:04
URL: http://pysselsandra.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0